Nagli skok

U Kini se prodaje više električnih vozila negoli u ostatku svijeta zajedno

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

prošle godine broj električnih vozila u Kini dosegao je 3 milijuna i 519 tisuća. 51,7 posto svih električnih vozila u svijetu prodano je prošle godine u Kini



Iako o Kini ne mislimo kao zemlji koja mnogo mari za ekološke posljedice svoje ekstenzivne industrije, niti nam se čini da širi sloj njenih građana ima kupovnu moć da kupuje skuplja vozila, činjenice kazuju da je Kina već sedmu godinu daleko prvo tržište po prodaji električnih automobila.


Zadnja godina kad je taj primat držala neka druga zemlja bila je 2014. i bila je riječ o SAD-u. Iza njih je bila Kina, pa Nizozemska, Norveška i Francuska. U narednih godinu dana prodaja električnih vozila u Kini skočila je za 238 posto i od tada razlika u volumenu prodaje između Kine, SAD-a i naprednih zemalja EU samo raste.


Prema podacima Međunarodne energetske agencije (IEA), prošle godine broj električnih vozila u Kini dosegao je 3 milijuna i 519 tisuća što je više nego sva ostala svjetska tržišta zajedno, ili u postocima, 51,7 posto svih električnih vozila u svijetu prodano je prošle godine u Kini.




Amerikanci su izgubili i drugo mjesto s 9,3 posto ili 631.152 prodana električna vozila, a na stepenicu do Kine skočila je Njemačka gdje je prodano 695.657 električnih vozila. Slijede Britanci, pa Francuzi i Norvežani. Od neeuropskih zemalja među prvih deset ugurala se Južna Koreja.


U Kini se proizvodi nevjerojatnih 300 modela električnih vozila dostupnih za kupnju, više od bilo koje druge zemlje, a također je dom četiri od 10 najvećih svjetskih proizvođača baterija. Štoviše, srednja cijena električnih automobila u Kini samo je 10% viša od konvencionalnih automobila, u usporedbi s prosječnih 45-50% na drugim velikim tržištima. To je posljedica dugoročne kineske državne politike koja uključuje velike olakšice za kupnju električnih vozila.