Industrija u problemu

Toyota objavila koliki pad prodaje novih automobila očekuje u ovoj godini

Hina

Reuters

Reuters



Toyota je zatražila od nekoliko svojih dobavljača da smanje cijene dijelova zbog slabe prodaje i nastojanja da smanji troškove usred pandemije koronavirusa, izvijestio je u ponedjeljak poslovni portal Nikkei.


Toyota je taj zahtjev uputila tvrtkama koje prodaju dijelove izrađene od određene vrste čelika, uključujući dijelove motora i ovjesa, navodeći kako su cijene sirovina za njihovu proizvodnju smanjene u odnosu na prošlu godinu zbog situacije s koronavirusom, piše Nikkei.


Obično se cijene s dobavljačima dogovaraju u travnju kada počinje fiskalna godina ili šest mjeseci kasnije, u listopadu, ali opće stanje prisililo je Toyotu na preispitivanje takve politike.




Koncern namjerava pojedinačno pregovarati s dobavljačima.


Nikkei napominje da su brojni od njih također pretrpjeli gubitke tijekom pandemije, pa možda neće imati sluha za ustupke.


Tijekom fiskalne 2019. godine koje je završila u ožujku 2020., Toyota grupa koja uz tu marku obuhvaća Daihatsu Motor i Hino Motors, postala je svjetski lider u prodaji novih automobila prodavši 10,45 milijuna automobila i kamiona. Prodaja glavnog konkurenta – njemačkog koncerna Volkswagen i njegove grupe tvrtki – u istom je razdoblju iznosila 10,37 milijuna vozila.


Tijekom pandemije Toyotina je proizvodnja u svijetu u nekim mjesecima pala za više od 50 posto, a brojne su tvornice morale biti privremeno zatvorene zbog restriktivnih mjera. Prema Toyotinim prognozama, operativna dobit smanjit će se u fiskalnoj 2020. godini koja završava 31. ožujka 2021. godine za 79,5 posto, na 500 milijardi jena (oko 4,6 milijardi dolara.


Korporacija očekuje da će prodaja automobila u tekućoj financijskoj godini pasti za 14,9 posto, na 8,9 milijuna komada.