Tehnologija gorivih ćelija

Toyota Mirai na vodik ušla u Guinessovu knjigu rekorda s neviđenim dosegom i jednako fascinantnim kratkim punjenjem

T.I.

Foto: Toyota

Foto: Toyota

Toyota Mirai druge generacije prevalila je neviđenih 1360 kilometara voženih odjednom, s petominutnim punjenjenjem vodika tijekom povratne dvodnevne ture po južnoj Kaliforniji



Kada su u pitanju automobili pogonjeni alternativnom energijom poput primjerice onih na struju, puno se koplja lomi oko problema njihovih dosega i trajanja ponovnog punjenja. Međutim, vozila koja energiju za pogon crpe iz vodika putem gorivnih ćelija izgleda da nemaju sličan problem. Naime, nova Toyota Mirai se upisala u Guinnessovu knjigu rekorda s rezultatom zasad nezamislivim za vozila na struju.


Toyota Mirai druge generacije (predstavljena krajem prošle godone) prevalila je neviđenih 1360 kilometara voženih odjednom, s petominutnim punjenjenjem vodika tijekom povratne dvodnevne ture po južnoj Kaliforniji. Toyota je tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija koju forsira već duže vrijeme tako još jednom pokazala kao superiornu nasuprot drugih alternativnih pogona.


“2016. godine Toyota Mirai bila je prvo električno vozilo na gorivne ćelije proizvedeno u maloprodaji u Sjevernoj Americi, a sada sljedeća generacija Mirai postavlja rekorde u udaljenosti. Ponosni smo što smo lideri ove uzbudljive tehnologije, koja je samo jedna od rastuće ponude vozila s nultom emisijom u našem portfelju.“ –  rekao je Bob Carter, izvršni potpredsjednik Toyota Motor North America.




Rekordni pothvat odradili su Wayne Gerdes i Bob Winger, dvojac specijaliziran za “hypermiling”, odnosno vožnju uz minimalnu potrošnju goriva koji se već bio upisao u Guinnessovu knjigu rekorda za najnižu potrošnju u kategoriji nehibridnih automobila.


Dvodnevno putovanje, započelo je u ponedjeljak, 23. kolovoza 2021. u Toyotinom tehničkom centru (TTC) u Gardeni u Kaliforniji. Gerdes i Winger su putovali na jug do San Ysidra, a zatim na sjever do Santa Barbare krstareći Santa Monicom i plažom Malibu uzduž Pacific Coast autocestu, da bi se iste večeri vratili u TTC. Sljedećeg dana, ruta se sastojala se od više lokalnih petlji, gdje su se morali suočiti s jutarnjim i popodnevnim prometom u vrijeme najveće gužve na autocesti između Los Angelesa i okruga Orange sve dok rezervoar u Miraiju nije potpuno „presušio“.


Do kraja putovanja Mirai je potrošio ukupno 5,65 kilograma vodika, uz nultu emisiju ugljikovog dioksida. Prema Toyoti, standardno vozilo s unutarnjim izgaranjem bi ispustilo oko 301 kilogram CO2 na istoj udaljenosti.


“Kao sudac već 10 godina imao sam priliku svjedočiti nevjerojatnim pokušajima, uključujući nekoliko podviga povezanih s udaljenošću”. Putovanje Toyote Mirai bez potrebe za dolijevanjem goriva pokazuje snagu tehnologije gorivih ćelija. Ova tehnologija i genijalnost u dizajnu tima u Toyoti doveli su do trenutka stvaranja povijesti. ” – komentirao je sudac Guinnessove knjige rekorda.