Za sve potrebe

Testirali smo VW Caddy Van 2.0: Polivalentni auto, radni stroj i obiteljska limuzina i to – bez poreza

Edi Prodan

Foto Edi Prodan

Foto Edi Prodan



Neracionalni kakvi već poslovično jesmo, u pravilu se okrećemo za – najluksuznijim automobilima. Onima čija pojavnost plijeni pažnju. Ne baš i korisnost, još manje cijena. S druge strane postoji čitava galerija modela raznih proizvođača što u sebi objedinjavaju prednosti radnog vozila za mali milijun obrtnika i nevjerojatno funkcionalnu obiteljsku limuzinu. Njihova je cijena u pravilu u zoni »best buy« kategorija, no iako ih dominantno karakteriziraju sve samo pozitivne natuknice, možda i najrjeđe dolaze u naše vozne parkove. O njima postoji stav koji se prije nekoliko desetljeća vezivao uz karavane: »šljakersko-poljoprivredni« strojevi koje ne voze profinjeni ljudi. Naravno da je riječ o zabludi, koja je istovremeno i bedasta i nekorisna po kućni proračun.


Volkswagen u toj zoni ima Caddy, jedan je od najprodavanijih modela zahvaljujući kvaliteti i dugovječnosti, manje cijeni jer i u tom elementu odskače od prosjeka. Testirali smo verziju što zahvaljujući fiksnoj mreži koja razdvaja putnički od teretnog prostora, ide u red vozila na koja obrtnici i ostale »pravne osobe« imaju pravo na povrat poreza.


Model koji smo testirali ima već pomalo zaboravljeni, a u osnovi sjajni, dizelski motor zapremine dvije litre, a snage 110 KS. I samo iz tog podataka jasno je kako je riječ o »nepoderivom« agregatu koji k tome ima i jako nisku potrošnju. Istina je da cijene dizelskog goriva posebno divljaju, ali ako se vozi kao što smo mi to činili s prosjekom od 5,6 litara, a moglo bi se i s kojim decilitrom manje, računi s benzinskih crpki se ipak amortiziraju. Dodajmo još da je emisija CO2 132 g/km.




Paket opreme uvažavao je jako velik dio svih potrebnih dodataka, posebno u sigurnosnoj zoni, tako da se i tu vidi racionalnost. Baš kao što se ona ogleda i u odabiru plastike unutrašnjosti: čvrsta, jednostavna za održavanje i otporna na udaranje.


U vožnji Caddy ima sve odlike klasičnih kompaktnih automobila, Sigurno podvozje dozvoljava i dinamičniju vožnju bez ikakvih negativnih manifestacija, naginjanja posebno koje bi se moglo očekivati zbog visine, dok se na autocestama vrlo lako postiže i održava putnu brzinu.


Cijena je 215 tisuća kuna što mnoge može i iznenaditi. Jer riječ je o »kombiju«, a oni valjda moraju biti ispod cijene. Ne, ovo je iznos koji upotpunjava dugovječnost. Zna li se da se u cijelosti može vratiti porez, dakako posluje li se u sustavu PDV-a, cijena je bitno manja, i sasvim sigurno takva da će se kroz nekoliko godina eksploatacije vratiti. I zato, pamet u glavu Caddy u garažu na čemu će vam jako zahvala biti – kućni proračun!