RASKOŠAN ELEKTRIČNI AUTOMOBIL

Testirali smo Volkswagen ID.4: Limuzina sadašnjosti za vožnju budućnosti

Edi Prodan

Foto EP

Foto EP

Uz iznimnu funkcionalnost, najveća odlika je baterija koja dozvoljava 500 kilometara autonomnije vožnje.



Nije DeLorean, ali sasvim sigurno putuje u budućnost. Volkswagen ID.4, jedna je od najraskošnijih električnih limuzina današnjice, automobil što mnogima, i ne samo kupcima nego i proizvođačima, pokazuje, poput dobro složenog izloga, kako bi trebalo izgledati raskošno putovanje s minimalnim emisijama CO2. Bude li se upravo zahvaljujući silnom rastu električne mobilnosti na jednaki način krenula razvijati i proizvodnja električne energije iz obnovljivih izvora – voda, sunce, vjetar – vožnja bez negativnih emisija postat će također stvarnost.


ID.4 je pak nastao kao jasni nastavak modela s brojkom manje, a ako je upravo taj ID.3 osnovni model električne mobilnosti, kao što je to Golf u današnjem »fosilnom« svijetu, onda njegov veći brat sasvim sigurno ulazi u fokus interesa današnjih vozača Passata. Istinski prostran, ID.4 oduševljava funkcionalnošću putničke kabine, dok je prtljažnik u zoni očekivanog – volumen mu je 548 litara. Vrlo je to zanimljivo jer dužina ID.4 od 4584 mm baš i ne korespondira s limuzinskim svijetom, skoro da je bliža današnjim kompaktima. Širina iznosi 1852 mm, visina 1640 mm te međuosovinski razmak – 2771 mm nam najbolje pokazuje u kojem se smjeru željelo razviti ovaj automobil kod kojeg se pronalaze čak i elementi karavana.


ID.4 je zahvaljujući ekstremnom broju elektroničkih pomagala na samo korak do potpune autonomije. Bolje rečeno, on to već i sada može, no ne može sustav u kojem se kreće. Ipak, jasno daje do znanja kako automobili bez vozača i nisu neka daleka, SF utopija, već modalitet prometa koji bi za svega nekoliko godina mogao postati stvarnost.




Noćna mora svih vozača automobila na struju – doseg, kod ove verzije ID.4 je ipak stavljena pod kontrolu. Zahvaljujući bateriji kapaciteta 77 kWh maksimalno je punjenje dovoljno za 508 kilometara. S obzirom da je to u realnosti desetak posto manje, moći ovako velikom limuzinom težine većom od 2,1 tone odraditi 450 kilometara bez punjenja, jako je dobar rezultat. S njim sigurno možete iz Rijeke u Zagreb i natrag, kao i primjerice sve do Splita. Iz njega, zbog većeg postotka uspona, malo teže, no jednim dopunjavanjem od nekih sat vremena, i to je rješivo.


Svakako iznimna je i dinamika, ubrzanje do 100 km/h mu je samo 8,5 sekundi, dok je maksimalna brzina limitirana na 160 km/h – što je svakako dobro. Generalno, ID.4 je jako dobar i po pitanju sigurnog ponašanja u prometu jer se njime, zbog ekonomiziranja odnosno štednje energije, nikad ne jurca, a i maksimalna mu je brzina, također limitirana iz ekološko-ekonomskih razloga, za dvadesetak kilometara iznad dozvoljenog na autocestama.


Iako ne baš uobičajena u svijetu velikih limuzina, ID.4 u honey yellow, ili medeno žuta, boja mu je odlično pristajala dajući do znanja kako će nam budućnost s električnim automobilima biti – vesela.


Mada, teško da će nam to biti cijena koja u konkretnom slučaju doseže – 468.170,44 kuna! Iako je automobil bio besprijekorno serijski opremljen, našlo se tu i dodatne opreme – upravo navedena boja, posebni dezeni interijera kao i lakometalni naplaci, tako da se iznos povećao za nekih pet posto, no kako god okretali i od kud god promatrali, pa i s uračunatim državnim poticajima nije baš malo. Istina, tu je bila i jako dobra baterija velikog kapaciteta koja omogućava 500 kilometara dosega, tako da se može govoriti i o relativno brzom povratu uloženog jer ovo je električni automobil s kojim se uistinu može na put, pa i duža putovanja.


Bio bi zadovoljan i Christopher Lloyd. Iako je njegov DeLorean kao filmska pojava jurcao bez problema po budućnosti, s ID.4 to se ipak može raditi na jedan sasvim konkretan način. Voziti u sadašnjosti, a biti u budućnosti.