Test

Testirali smo Peugeot 3008 Black Pack. Osjećaj je kao da ste u izlogu prepunom najfinijih slatkiša

Edi Prodan

Tehnološki i estetski Peugeot je s ovom verzijom 3008-ice pokazao snagu za put na vrh



Ubrzanje do stotinu kilometara na sat svega 5,9 sekundi. Ukupna snaga čak 300 »konja«. I ne, nije riječ o sportskom automobilu već o kompaktnom crossoveru Peugoet 3008. I da nastavimo s nizanjem zanimljivih podataka – prosječna mu je potrošnja 1,3 litre, a emisija CO2 samo 29 g/km. Ide i značajno iznad 200 km/h, no to se osim na pisti ili u nekim sličnim, od standardnog prometa izoliranim uvjetima niti može, niti smije, a niti treba isprobavati. K tome, testni je primjerak bio u apsolutno maksimalističkom izdanju po pitanju opreme tako da je plijenio obiljem detalja, naprosto imao je baš sve što se može poželjeti.


Ono što je također značajno, s obzirom da je bio dopunjen i elektromotorom te pripadajućom baterijom, u plug-in sustavu, imao je i danas neophodnu ekološku komponentu. Ne, nije riječ o vozilu velikog, značajnog dometa samo uz pomoć elektro motora, ali s obzirom da smo tjerali sebe i 3008 na maksimalnu štednju, i tu smo zabilježili sasvim zanimljive rezultate. S obzirom da mu je električna autonomija oko 50 kilometara, jasno je da se na taj način može obavljati sve potrebe na kraćim relacijama. Uostalom, većina naših životnih potreba se i nalazi unutar vožnje od tridesetak kilometara na dan, tako da se uz malo pažnje i odgovornosti u punjenju baterije, danima može voziti bez potrošnje benzina.


Naravno, uvijek u takvim željama i situacijama treba biti nježan na »gasu«, posebno na naglašenijim uzbrdicama, jer se u protivnom domet od 50 vrlo brzo pretvara u – 30 kilometara. S druge strane, što je uostalom još uvijek pogodnost primjerice besplatnog parkiranja, uvijek se mora imati na umu kako se ovakav 3008 mora isključivo parkirati tamo gdje postoji mogućnost punjenja. Tim više ako živite u stanu pa vam je punjenje baterije automobila po modalitetu kako se to čini s mobitelima – prije odlaska na spavanje spajanje na punjač – nemoguće. Samo sat vremena zadržavanja u trgovačkom centru ili na parkiralištu opskrbljenim stanicama za punjenje omogućit će vam električnu autonomiju od novih tridesetak kilometara. Samim time, jasno je od kud dolazi podatak kako je prosječna potrošnja samo 1,3 litre.




Ona je naime izračunata po modalitetu da se velik dio potreba, dvije trećine pa i više, obavlja uz pomoć elektromotora kad je utrošak benzina – jednak nuli. Kad se pak u nekom otvorenom tipu prometa poželi osjetiti snagu svih 300 »konja«, potrošnja raste baš onako kako to čini kod svih snažnih vozila. Ide na osam pa i više litara. Ali, kako nam je poznato, daleko više se sa svojim automobilom družimo na gradskim, odnosno općenito kraćim relacijama. Ne, naš prosjek testa nije bio 1,3 litre, ali i sa 4,1 zabilježenom litrom bili smo više nego zadovoljni.
Upravljivost smo isprobali na jednoj od za to najboljih mogućih dionica – s Grobničkog polja uputili smo se prema Gornjem Jelenju, potom skrenuli za Mrzlu Vodicu, Crni Lug i fantastično vijugavim putem do Čabra. Kako je i promet bio slabijeg intenziteta, zadovoljstvo je bilo još veće. Velike pohvale za sustav što kombinacijom mehaničkih rješenja i elektroničke kontrole omogućava maksimalno iskorištavanje jako velikih potencijala pokretačkog sustava ovog automobila.


Ukupna cijena sjajnog Peugeotovog izloga automobilskih mogućnosti je – 409 tisuća kuna. Naizgled mnogo jer nekako si uvijek mislimo da Peugeot nije iz »premium« sustava pa je »čudno« kad dosegne takav iznos. Dakako da je takvo razmišljanje loše i potpuno nepravedno jer kad bi se u neke od tih »premium« automobila, kako im običavamo tepati, ugradilo sve ono što nam donosi ovaj Peugeot 3008, cijena bi im bila najmanje pedeset posto viša. Jer, ne zaboravimo, osim istaknutog plug-in sustava, bili su tu i osam stupanjski automatski mjenjač, pogon na sve kotače, pa Black Pack paket sa staklenim panoramskim krovnim otvorom i ambijentalnim osvjetljenjem, fantastični Focalov hi-fi sustav, pa Visiopark što omogućava apsolutno neometano i sigurno parkiranje,… da istaknemo samo one detalje posebne opreme. Kad ne bi bilo tih i takvih dodataka, iznos bi se spustio na 374 tisuće kuna što je sličnim modelima iz »premiuma« – početna cijena.


Veliko zadovoljstvo vožnje, maksimalna sigurnost, ako ste odgovorni i minimalna potrošnja. Naprosto, kao da se nađete u omiljenoj slastičarnici prepunoj najfinijih slatkiša.