Reuters
Analitičari smatraju da će utrka za razvoj autonomnih sustava vožnje biti teška i da će trajati godinama
povezane vijesti
- U Tesli se dosjetili kako još više novca uzeti kupcima, naplaćuju nadogradnju za veći domet auta
- Po prvi put Tesla više ne prodaje najviše električnih auta u Europi. S trona ih skinula stara njemačka tvrtka
- Tesla je zbog sigurnosnih problema u 2024. već povukla s cesta preko 2 i pol milijuna vozila. Sad ima novi problem
Tesla odgađa lansiranje robotaksija za otprilike dva mjeseca, odnosno do listopada, jer je dizajnerskom timu rečeno da preradi neke elemente automobila, izvijestio je Bloomberg News u četvrtak pozivajući se na ljude upoznate s tom odlukom.
Tesla nije odmah odgovorio na Reutersov zahtjev za komentarom. Dionica Tesle zabilježile su u četvrtak pad cijene na Wall Streetu za 8 posto, na 241,03 dolara, prekinuvši 11-dnevni uspon tijekom kojeg je cijena skočila za čak 44.
Osnivač Tesle Elon Musk najavio je da će predstaviti robotaksi 8. kolovoza, nakon što je Tesla otkazala lansiranje svog dugo obećavanog jeftinog automobila te najavila da će nastaviti razvijati samovozeći robotaksi na istoj platformi za mala vozila.
“Tesla igra ovu igru gotovo cijelo desetljeće, obećavajući ‘sljedeće godine, sljedeće godine’. I nisam vidio nikakve naznake da je na pravom putu za značajni razvoj takve vrste automatiziranog sustava vožnje kakav stalno obećava”, kazao je profesor prava na Sveučilištu Južne Karoline Bryant Walker Smith, stručnjak za zakon o autonomnim vozilima.
Osim što je najavio datum njegova predstavljanja, Musk je dosad dao minimalne detalje o robotaksiju. Rekao je samo da će neka vozila biti u vlasništvu Tesle i da će ona njima upravljati, dok će ostala biti u vlasništvu pojedinaca, ali će se iznajmljivati na Teslinoj mreži.
Analitičari i industrijski stručnjaci smatraju da će utrka za razvoj autonomnih sustava vožnje i robotaksija biti teška i da će trajati godinama, jer se tehnologija suočava s inženjerskim i regulatornim preprekama.
“Mislim da će događaj pokretanja biti razočaranje, jer smo vjerojatno trebali dobiti CyberTaksi, a ne RoboTaksi… Nitko neće moći plesti čarape na putu do posla ili spavati dok vas vozilo vozi do bake”, smatra Craig Irwin, viši istraživački analitičar u Roth MKM-u.