Prihvatljivo

Sve manji jaz s prošlim vremenima: Pad prodaje novih auta u odnosu na lani – 24 posto

Edi Prodan

Kolovoški pad prodaje u odnosu na isti lanjski mjesec podnošljivih 24 posto



Iskreno, nismo mislili da se išta dobro može ove, 2020. godine dogoditi na automobilskom tržištu. Lock down je u cijelosti blokirao tržište tako da su predviđanja govorila kako će se u mjesecima što slijede do kraja godine brojke ugavnom vrtjeti oko tisuću prodanih automobila, da će u konačnici 2020. godina biti i više nego sretna zaustavi li se na dvadesetak tisuća prodanih automobila. Kad ono – sasvim pristojno ljeto! U kolovozu je tako, kako nas izvješćuje agencija Promocija plus, jedina ovlaštena za distribuciju službenih podataka o prodaji automobila na hrvatskom tržištu, prodano i registrirano ukupno 2.599 novih automobila.


S obzirom na to da je u istom lanjskom mjesecu ta brojka iznosila 3417 komada, jasno je kako je ovogodišnji kolovoz ostvario realizaciju od 76 posto, točnije kako je pad sasvim prihvatljivih i sasvim razumnih 24 posto. Promotrimo li situaciju na godišnjem planu, onda istina nije toliko dobra, ali je svakako i manje loša od očekivanog. Lani je u prvih osam mjeseci prodano 47.785 automobila, ove godine 25.167. Realizacija je 52,6 posto, ili ako govorimo o padu on iznosi 47,4 posto. Ono što je iskustveno poznato, postotni će se odnos do kraja godine mijenjati u korist 2020. godine.


Drugi dio godine nije u prodajnim brojkama nikad imao rent-a-car autombile, od srpnja ili kolovoza na sceni su bili skoro isključivo »privatni kupci«. Ove je godine dodatna olakotna okolnost i ta što u jesenskim mjesecima, nakon turističke sezone probleme u prodaji neće stvarati ponuda malorabljenih automobila koje upravo rent-a-car tvrtke nude hrvatskim kupcima. Tržište bi dakle do kraja moglo biti orijentirano na nove automobile što bi, unatoč strahovima i krajnjoj potrošačkoj rezerviranosti koja karakteriza cjelokupno hrvatsko tržište, biti pozitivna po ono – automobilsko.




Sve je to dakako zona nagađanja, a ono što nije nagađanje je i daljnja dominacija proizvoda VW koncerna. Volskwagen i Škoda suvereno vode na generalnoj prodajnoj listi, baš kao što je na modelskoj Top20 ljestvici čak 11 njihovih automobila. Vrlo zadovoljni svojom prodajom mogu biti i Renault te Dacia, baš kao i korejski dvojac KIA te Hyundai. Iako se probio na Top10 ljestvicu, na njezin krajnji položaj, jednako takvo zadovoljstvo baš i nema Opel koji se inače nalazio u samom vrhu prodaje, baš kao ni Citroen koji na taj dio prodajne priče još nije ni stigao. Jako je loša slika i s prodajom Forda koji se nalazi na tek – 19. mjestu!


Do konca godine je ipak još daleko tako da su svakakve iznenađenja moguća. Ne treba ipak zaboraviti da se nalazimo u 2020. godini.