PRESKUPO!

“Strujiće” ljudi sve manje žele: Električna mobilnost je u ozbiljnoj opasnosti od totalnog kraha

P. N.

Foto Unsplash

Foto Unsplash

Eksplozija cijena električne energije mogla bi završiti kao akutna opasnost za tranziciju vozila i moramo biti vrlo oprezni s tim – rekao je njemačkim medijima automobilski ekonomist Stefan Bratzel.



Visoki troškovi energije prijete budućnosti električnih automobila, upozorili su šefovi industrije u Njemačkoj, piše The Guardian, a prenosi revija HAK. Rast cijena električne energije, kao i cijena te dostupnost sirovina, uz kroničnu nestašicu dijelova i sveprisutno smanjenje prihoda građana imaju značajan utjecaj na proizvodnju i prodaju automobila. Ako se ovakav trend nastavi, također postoji zabrinutost da će doći do posrednog učinka na investitore koji neće imati poticaja za izgradnju postrojenja za punjenje vozila, što će električne automobile učiniti manje privlačnima. Sve do ove krize, električni automobili bili su sve atraktivniji – pogotovo kako su rasli troškovi goriva – ali od nedavnog porasta cijena električne energije, primjerice u Njemačkoj za oko trećinu u usporedbi s prošlom godinom, razlika u cijeni se smanjila.


– Eksplozija cijena električne energije mogla bi završiti kao akutna opasnost za tranziciju vozila i moramo biti vrlo oprezni s tim – rekao je njemačkim medijima automobilski ekonomist Stefan Bratzel.


– Ako električni automobili postanu skuplji za korištenje, električna mobilnost je u opasnosti od kolapsa jer rijetko tko će kupiti električni automobil – dodao je Bratzel.




On i drugi zagovornici električnih automobila sada pozivaju njemačku vladu da osigura da cijena električne energije ostane ispod cijene benzina, za što kažu da je ključno za budućnost električnih automobila. Državne subvencije za električne automobile trebale bi se prepoloviti na 4500 eura od 2023., dok bi kupci plug-in hibrida, koji trenutno primaju subvenciju od 6750 eura, ostali bez bilo kakvih poticaja. Ukupni raspoloživi novac trebao bi biti ograničen na 2,5 milijarde eura, što je dovoljno za pokrivanje bonusa za samo 400.000 električnih automobila, što je u Njemačkoj manje od 1% automobila na njemačkim cestama.