Ekološka rješenja

Renault otkrio konture svog koncepta putničkog automobila na vodik

T.I.

Foto: Renault

Foto: Renault

Ovo je zapravo prvi pravi pokušaj Renaulta da se bavi  vodikom ili gorivim ćelijama u svojim osobnim automobilima i u tome nije bio izuzetak što se europske auto industrije tiče



Osim što planira ustanoviti sasvim novi entitet za proizvodnju električnih automobila i zapravo podijeliti firmu na francuski dio koji nakon 2030. više neće proizvoditi modele s motorima s unutranjim sagorijevanjem, i internacionalni koji će i dalje proizvoditi benzinska i dizelska vozila za tržišta izvan EU, francuski Renault više ne propušta eksperimente i s drugim ekološki prihvatljivim tehnologijama osim električne struje.


Dokaz tome je koncepta Renaultovog osobnog automobila na vodik. Zapravo se ne zna mnogo više od toga, riječ je automobilu internog naziva ZHCB u kojem H označava vodik, a C da je riječ o C-segmentu, dakle automobilu veličine Megana.


Zasada je dostupna samo jedna slika budućeg automobila, dok se šire predstavljanje ovog koncepta najavljuje za svibanj.




Kako navodi Car Magazine, izjava iz  Renaulta potvrđuje da je ovo novi konceptualni automobil koji utjelovljuje opredjeljenje Renaultove strategije održivog razvoja koja uključuje naglasak na okoliš, sigurnost i uključenost. „S motorom na vodik, utjelovljuje putanju dekarbonizacije grupe i napredak kružnog gospodarstva u kojem se koriste reciklirani materijali  i materijali koji se mogu reciklirati.“


Ovo je zapravo prvi pravi pokušaj Renaulta da se bavi  vodikom ili gorivim ćelijama u svojim osobnim automobilima i u tome nije bio izuzetak što se europske auto industrije tiče. Vodik su oduvijek najviše forsirali japanski proizvođači automobila Mazda, Honda i Toyota.


Što se tiče lakih gospodarskih vozila, tu je Reanult u suradnji sa sestrinskom firmom Hyvia koja se bavi solucijama prijevoza na vodik, već prilično odmakao. Tako su prošlu jesen predstavili prototip spreman za proizvodnju dostavnog vozila Renault Master Van H2-TECH čiji su svi ključni dijelovi (od karoserije, preko pogonskog električnog motora i agregatora na vodik proizvedeni u Francuskoj. Model manjeg dostavnog vozila Kangoo je već na cestama, tako da treba očekivati da će koncept putničkog automobila na vodik Renault brzo postati realnost.


Foto: Hyvia