Odluka japanskog proizvođača

Prvi masovno proizvedeni električni automobil odlazi u povijest nakon 14 godina “karijere”

T.I.

Foto: Nissan

Foto: Nissan

Bez obzira što su 2018. doradili ovo "pionirsko" vozilo, dodali mu jaču bateriju i tehnološki ga unaprijedili, konkurencija u segmentu se u međuvremenu enormno zaoštrila i japanski proizvođač je procijenio da je ovaj model dao svoje



Iako ga danas više nitko ne spominje kao bitnog u vrijeme sveopće „elektrifikacije“ putničkih automobila, Nissan Leaf ostat će upisan kao prvi 100 posto električni automobil u masovnoj, serijskoj proizvodnji. Pojavio se 2010., prvo na japanskom i američkom tržištu, a onda i Europi godinu kasnije. Tad je osvojio i prestižnu nagradu svjetskog automobila godine, ali nije mu to pomoglo da bude opće prihvaćen. Bio je, kao i svi električni modeli, skuplji od onih s motorima na unutarnje sagorijevanje, a usput je za današnje standarde imao skromne performanse, autonomiju od „samo“ 180 km dometa zahvaljujući bateriji slabašnog kapaciteta od 24 kWh.


I sad mu je došao kraj. Poslije 14 godina proizvodnje i 650 tisuća prodanih komada, Nissan stavlja lokot na njegove proizvodne linije. Bez obzira što su 2018. doradili ovo “pionirsko” vozilo, dodali mu jaču bateriju i tehnološki ga unaprijedili, konkurencija u segmentu se u međuvremenu enormno zaoštrila i japanski proizvođač je procijenio da je ovaj model dao svoje.


Njegovim povlačenjem iz proizvodnje ovo proljeće, jedini Nissanov potpuno električni model ostaje SUV Ariya.




Prilično je nejasno je li ovo konačni kraj za Leaf, s obzirom da je Nissan još prošle godine najavio treću generaciju modela. Moguće je da će se nasljednik isto tako zvati i ostati u istom segmentu, no skoro je pouzdano da će biti izgrađen na skroz novoj platformi i izgledati sasvim drugačije. Kako god bilo, nasljednik se neće pojaviti na tržištu bar još godinu dana.


I inače, prošlogodišnje ambiciozne najave Nissana o osvježavanju njihove „flote“ izgledaju danas prilično nedohvatljivo. Naime, tvrtka koja trenutno zapravo smanjuje broj svojih električnih modela, prošle je godine „prijetila“ da će do 2030. godine tržištu ponuditi čak 19 novih električnih modela.