Promocija plus

Prodaja automobila na hrvatskom tržištu dodatno pala: ‘Mogla bi se ponoviti katastrofična 2020.’

Edi Prodan

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

U svom tom kaosu najbolje se i u veljači snašla Škoda. Ponovila je dobar rezultat iz siječnja i zadržala, vrlo uvjerljivo, prvo mjesto



Iako bi primjereniji bio stih iz pjesme koju izvode Pips, Chips & Videoclips “na putu prema dolje”, zadržat ćemo se kod pomirljivije konstatacije – još se dobro i drži.


Riječ je dakako o analizi podataka o prodaji osobnih automobila na hrvatskom tržištu koje nam svakog mjeseca ispostavlja agencija Promocija plus i koji – nisu dobri.


S obzirom da za komparaciju koristimo nimalo dobru lanjsku godinu, podatak da je ovogodišnja veljača u odnosu na lanjsku, a obje su k tome imale po 28 dana, lošija za velikih posto 15,6 posto. U odnosu na ovogodišnji siječanj, veljača je lošija za 61 registraciju što bi bilo i logično s obzirom na “manjak” dana, ali zabrinjava trend koji upozorava da bi 2022. godina mogla biti na razini katastrofične 2020. što nikako nije dobro. Ni za dobni status nacionalnog voznog parka, ni za sigurnost u prometu kao ni za popunjenost državnog proračuna prema kojem je prodaja automobila uvijek i više nego izdašna.




Kumulativni manjak, za prva dva mjeseca, je 7,5 posto i bilo bi jako dobro da na kraju godine na tome i ostane.


No, prema informacijama koje nam dolaze od strane zastupnika skoro svih automobilskih marki u Hrvatskoj, teško da će tome tako i biti. Uz sve strahote koje je uobičajenim proizvodnim procesima donijela pandemija koronavirusa tijekom prethodne dvije godine, na sve se nadovezao i rat koji pak za posljedicu ima enormni rast cijena. Kako materijala od kojih se automobili sastavljaju, tako i samog goriva što sasvim sigurno prolongira odluku o kupnji za neka – bolja vremena. Ne treba posebno ni isticati da se na većinu automobila koji se najviše traže u Hrvatskoj čeka od četiri mjeseca na više što također stvara nesigurnost kod kupaca.


A u svom tom kaosu najbolje se i u veljači snašla Škoda. Ponovila je dobar rezultat iz siječnja i zadržala, vrlo uvjerljivo, prvo mjesto. Nije ni kod nje, koja je lani u ovo vrijeme bila drugoplasirana, ponovljen lanjski rezultat, ali činjenica da je prva ipak joj daje veliku satisfakciju. Godinama neprikosnoveni Volkswagen je drugi, ali na način da je bliži KIA-i i Hyundaiju, koji su zauzeli treće i četvrto mjesto, nego Škodi. K tome, Volkswagen je u odnosu a prva dva lanjska mjeseca pao za čak 53 posto. Ni malo dobro, tim više ako se za da su uz sve njegove Hrvatskoj omiljene modele, na tržištu i super novi Taigo te Polo. No i kod njega je glavni problem za ovakvo stanje nedostatak automobila.


Istaknuli smo da je na trećoj i četvrtoj poziciji korejski dvojac, vrlo poravnat u rezultatima, i ne bez ambicija da se uspne i koje mjesto više.


Na petu se poziciju smjestila i to vrlo udobno, Toyota. njezin je rezultat skoro dvostruko bolji u odnosu na isto lanjsko razdoblje. U kumulativnom smislu njoj je jako blizu Dacija, dok se Renault pozicionirao, i to sa skromnim rezultatom, na sedmo mjesto. Do kraja Top10 nanizali su se Opel, Ford i Audi koji je kao premium itekako zadovoljan s tim plasmanom.


Dodajmo još da je Fiat tek 21., te da su Honda i Alfa Romeo u veljači registrirali samo po devet odnosno – tri automobila!