Zautavite Reuters

Odustaje li Tesla od davnog plana Elona Muska da proizvede jeftini model električnog automobila?

T.I.

Elon Musk je promptno, kratko i jasno na X-u napisao „Reuters laže (opet)“, no u posljednjih para dana analitičari širom svijeta se uglavnom slažu da tamo gdje ima dima ima i vatre, te da je u ovom slučaju istina negdje u sredini



Tamo negdje na počecima avanture s Teslom, Elon Musk je zamislio strategiju razvoja tako da tvrtka prvo proizvodi luksuzna vozila i onda od profita financira razvoj „narodnog“ električnog obiteljskog automobila koji bi koštao nekih 25 tisuća dolara. Trenutno najjeftiniji auto u ponudi Tesle, Model 3, koji na američkom tržištu kreće s cijenom od 39 tisuća dolara, a na europskom od 41 tisuću eura.


Ako je vjerovati Reutersu i njihovim izvorima, taj je plan recentno odbačen, a više novca i tehnološke podrške ići će na stranu daljnjeg razvoja samovozećih taxi vozila manjih dimenzija.


Elon Musk je promptno, kratko i jasno na X-u napisao „Reuters laže (opet)“, no u posljednjih para dana analitičari širom svijeta se uglavnom slažu da tamo gdje ima dima ima i vatre, te da je u ovom slučaju istina negdje u sredini. Musk vjerojatno nikad neće priznati ni ovo potonje, da se planovi za lansiranje manjeg i jeftinijeg modela (zvanog i Tesla 2), odgađaju na neodređeno vrijeme jer investitore i dioničare dugo uvjerava u nešto drugo. Posljednji put je plan spomenuo investitorima u siječnju ove godine kad je rekao da bi proizvodnja jeftinog modela mogla početi u njihovom teksaškom pogonu negdje 2025. godine.




No, stvari na tržištu električnih automobila mijenjaju se dramatično u posljednje vrijeme i ne idu na ruku Tesli. Naime, nedavno je objavljena vijest da je Tesla u prvom kvartalu ove godine zabilježila pad prodaje prvi put od početka 2020. godine. Pokazalo se da kineska i korejska konkurencija postaje sve opasnija i u segmentima u kojima je Tesla dominirala dosad, i da već u ponudi malih jeftinih električnih modela ima prilično široku ponudu.


Pitanje je bi u takvim uvjetima uopće bilo pametno forsirati jeftiniji novi model. U ovom delikatnom trenutku pada prodaje, pada cijene dionice i neizvjesne budućnosti, Tesla nema pravo na pogrešku. Iako robotaxiji, na koje Tesla po Reutersu baca karte, nisu pionirski posao jer takva vozila kineske proizvodnje već voze po nekim kineskim gradovima, to je i dalje skoro prazna ploča na koju tek treba „ispisati“ sadržaj. Usput, to će biti i dobar test za novu platformu na kojoj je baziran Robotaxi, jer ju navodno dijeli s tim famoznim jeftinijim Modelom 2, kojeg će potencijalni kupci po svemu sudeći morati čekati duže negoli je Musk prvotno zamislio. Ako se ikad uopće pojavi.


Možda i zato da bi „ugasio“ ili prekrio ovu priču Reutersa, pa onda i moguće negativne konotacije, nedugo nakon objave da Reuters laže, Musk je na X-u objavio da će „Tesla Robotaxi biti predstavljen 8. kolovoza“.