ZANIMLJIVI REZULTATI

Njemački ADAC testirao punjenje četiri različita “strujića” na kućnoj utičnici: Stvar funkcionira, ali…

P. N.

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje izmjenične struje (kada izlazi iz utičnice) u istosmjernu struju baterija.

Njemački autoklub ADAC proveo je eksperiment s četiri električna automobila. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i VW ID.3 uspoređeni su pri punjenju na kućnu utičnicu i na zidnu kutiju. Rezultat je bio jasan: kod punjenja iz kućne utičnice najveći su gubici. Kod Renaulta Zoeija nestalo je dobrih 24 posto električne energije, a kod Tesle Model 3 15,2 posto, slijede VW ID.3 (13,6 posto) i Fiat 500e (12,7 posto), piše revija HAK.


Gubici su se značajno smanjili kod punjenja na zidnoj kutiji s 11 kWh. Kod Renaulta Zoe odlijev energije pao je na 9,7 posto, kod Tesle na 7,7 posto, kod VW-a na 9 posto, a kod Fiata na 6,3 posto. Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje izmjenične struje (kada izlazi iz utičnice) u istosmjernu struju baterija.


Relevantni gubici također se javljaju u 12-voltnom električnom sustavu vozila zbog brojnih kontrolnih jedinica koje su aktivne tijekom procesa punjenja. Nezanemarljivi gubici također nastaju, primjerice, ako je kabel do utičnice predug.