Upitna sigurnost

Nijemci testirali sigurnost tunela u Europi: Onaj ispod Učke dobio – crveno svjetlo!

Edi Prodan

Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Za "utjehu" svi ispitani talijanski tuneli dobili su crvenu oznaku i poprilično katastrofične opise, dok su svi austrijski tuneli dobili zelene oznake



U najnovijem istraživanju ADAC-a, njemačkog autokluba koji ide u red najstrožih, ali i najuglednijih na svijetu, objavljena je ocjena sigurnosti tunela u kojem je Tunel Učka dobio – crveno svijetlo, odnosno ocjenu prema kojoj ne ispunjava sigurnosne standarde.


ADAC je u ovom setu, istraživanje se inače provodi dvadeset godina, istražio sigurnost 16 austrijskih, talijanskih i hrvatskih tunela, onih dakle lokacija kroz koje većina njemačkih turista ide na godišnje odmore. Od hrvatskih su tunela istraženi još i Konjsko koji se nalazi na A1 kao i Sveta Tri kralja na A2 dionici i oni su dobili – zelenu oznaku što znači da ispunjavaju sigurnosne zahtjeve.


Za “utjehu” svi ispitani talijanski tuneli dobili su crvenu oznaku i poprilično katastrofične opise, dok su svi austrijski tuneli dobili zelene oznake.




Jasno je da Tunel Učka nije problematične sigurnosti, uostalom ide u red tunela s najmanje prometnih incidenata, ali činjenica da ima samo jednu cijev i da u njemu vrijede standardi iz nekih drugih vremena.


Netko možda može pomisliti kako su “ti u ADAC-u baš sitničavi”, i da nam “pakiraju” usred turističke sezone, ali ni mi se ne bismo smijeli miriti s dijelovima prometnih sustava koji ne udovoljavaju standardima današnjice. Štoviše, za koji će tjedan biti punih 25 godina od kako je Tunel Učka dodijeljen na upravljanje i naplatu stranim koncesionarima.


Što se u međuvremenu dogodili – skoro ništa. Da je kojim slučajem prolaz kroz tunel besplatan, nešto bi ga lakše bilo razumjeti ovakvog kakav je danas, ali ako znamo da kroz njega u najfrekfentnijim danima prođe i po 15 tisuća vozila, da je zadnjih godina promet u 365 dana oko tri milijuna vozila te da koncesionar ima i po 100 milijuna kuna prihoda od prometa godišnje, da je naprosto promet koji je zabilježen od kako je dan na koncesioniranje u milijardama kuna, uistinu nije jasno zbog čega prema najoptimističnijim prognozama moramo čekati 2024., ili realnije 2025. godinu da bi i Učka dobila drugu cijev.


Vrlo je slična priča i s Krčkim mostom. Veselili smo se zajedno kad mu je ukinuta mostarina, ali veseliti bismo se morali tek onda kad i on dobije “drugu cijev”, a Krk središnju autocestu. Sve do tada – bit ćemo ljuti na ADAC koji nam brutalno ukazuje na propuste. S kojima se mi – olako mirimo.