uz 50 godina "M" divizije

Rekordnim krugom na Nürburgringu BMW-ova nova jurilica M4 CSL postala najbrži serijski BMW

T.I.

Foto: BMW

Foto: BMW

Za krug dugačak nešto manje od 21 kilometar, ovom je automobilu trebalo sedam minuta i 15 sekundi što je doduše bitno sporije od rekorda staze koji od prošle godine drži Porsche 911 GT2 RS s nestvarnih 6 minuta i 39 sekundi



Prekosutra će se navršiti 50 godina da je BMW ustanovio svoju „M“ diviziju kako bi ova bavarska firma kroz nju mogla ostvarivati svoj trkaći program i proizvodila sportske automobile za ljubitelje malo žešće cestovne vožnje.


Prigodno za tu veliku obljetnicu ne samo da su predstavili model M4 CSL za 2023. nego su ovih dana s njim i postavili zanimljiv rekord. Naime, M4 CSL postao je najbrži BMW iz serijske proizvodnje, ne po maksimalnoj brzini već najbržim krugom na trkaćoj stazi Nürburgring.


Za krug dugačak nešto manje od 21 kilometar, ovom je automobilu trebalo sedam minuta i 15 sekundi što je doduše bitno sporije od rekorda staze koji od prošle godine drži Porsche 911 GT2 RS s nestvarnih 6 minuta i 39 sekundi, ali dovoljno da postane najbrži BMW što se Nürburgringa tiče.




“CSL” u nazivu oovg modela M4  je skraćenica za Competition Sport Lightweight, što ukazuje da vozilo nije samo snažno nego i lagano i okretno. S 40 konjskih snaga više od M3 Competition, novi M4 CSL razvija  velike 543 konjske snage, a pritom je 110 kilograma lakši od svog blizanca, s ukupnom kilažom od tek 1650 kg. Od nula do sto M4 ubrzava za samo 3,6 sekundi, dok njegova elektronski ograničena najveća brzina doseže 310 km/h.


M4 CSL je također malo više spušten od M4 Competition, uparen s prilagodljivim M ovjesom kako bi se prilagodio velikom smanjenju težine što uključuje pomoćne opruge i sprijeda i straga, kao i kuglične zglobove na stražnjem podokviru. Na kotačima su Michelin Pilot Sport Cup 2 R gume kako bi vozač mogao još više opteretiti auto agresivnom vožnjom pri velikim brzinama u zavojima.


Da bi se skinulo toliko težine s auta, moralo se napraviti i mnogo preinaka na karoseriji. Stražnja sjedala su potpuno uklonjena i sada se koriste kao spremište za kacige, dok su ostale komponente automobila izrađene od karbonskih vlakana kako bi se dodatno smanjilo opterećenje, uključujući haubu, krov, poklopac prtljažnika i prednja sjedala. Ispuh je napravljen od titana, kočnice su od karbonske keramike, manja je zvučne izolacija, a čak je i maska s potpisom BMW-a postala tanja. Sve kako bi auto bio što lakši i agilniji. Sudeći po brzini kruga u Nürburgringu, inženjeri su napravili dobar posao.


BMW M4 CSL bit će nabavljiv kasnije ove godine u limitiranoj seriji od tisuću komada. Cijena u Njemačkoj iznosi 165 tisuća eura.