Zanimljiv dizajn

Malen, sladak i nadasve – buntovan. Stigao novi Toyota Aygo X

Edi Prodan

Toyota Aygo X je jedinstveni crossover A segmenta, dizajniran i proizveden u Europi da bi zadovoljio potrebe njezinog urbanog stanovništva



Kako bi učinila potpuno novi Aygo X najboljim proizvodom u ponudi u ovom segmentu, Toyota je poduzela temeljito istraživanje potreba gradske vožnje u Europi – osluškujući želje stranaka za elegantnim, kompaktnim i pouzdanim automobilom.


Rezultat je najnoviji kompaktni automobil iz Toyota obitelji, postavljen na novu platformu koju koristi i Yaris Cross. Duljinom od 3700 mm, novi Aygo X je 235 mm dulji od svog prethodnika, iako je međuosovinski razmak povećan za samo 90 mm. Prednji prevjes je za 72 mm manji nego na Yarisu, a najveći promjer kotača je povećan na 18 inča. Konstruiran za najuže gradske ulice, Aygo X ima izvanredno mali krug okretanja od samo 4,7 m, jedan od najmanjih u segmentu. Ukupna širina karoserije je povećana za 125 mm, na 1740 mm, dok je prtljažni prostor također najveći u segmentu zahvaljujući povećanoj duljini za 125 mm i pametno oblikovanoj stražnjoj strani naslona stražnjih sjedala, čime je zapremina povećana za više od 60 litara i sada iznosi 231 litru. Visina vozila je povećana za 50 mm, na 1510 mm.





Vozio se kroz gradski promet ili jurio autocestom, svaki vozač želi osjetiti pouzdanost, a Aygo X pruža upravo takvu vožnju, na različite načine. Kao kompaktan crossover s visokim sjedenjem, odignutost od tla povećana mu je za 11 mm.


Toyotin najnoviji multimedijski sustav nudi i navigaciju putem oblaka radi pružanja obavijesti o prometu u stvarnom vremenu zahvaljujući stalnim internetskim uslugama na višim razinama opreme. Aygo X čini veliki korak naprijed u pogledu sigurnosti, predstavljajući sklop Toyota Safety Sense kao standard na svim tržištima, po prvi put u A segmentu.


Aygo X pogoni višestruko nagrađivani 1-litarski, 3-cilindarski motor 1KR-FE koji je poboljšan kako bi zadovoljio europske propise, nudeći istovremeno visoku razinu pouzdanosti i performansi, s ciljanom potrošnjom goriva od samo 4,7 l/100 km i emisiju CO2 od 107 g/km.


Ono što ga također čini privlačnim je zanimljiv dizajn, posebno kad je riječ o A segmentu, kao i mogućnost da se unutra dvobojnosti poigra s nekim od, u automobilskom svijetu, neobičnih boja. Prodaja starta dogodine kad će biti poznate i cijene. Kako nas iskustvo uči, mogle bi biti na razini »običnog« Yarisa.