Test

Ljepota elegancije i bezbrižnosti. Testirali smo KIA Proceed automatic

Edi Prodan

Uz činjenicu da ne morate misliti »gdje ga napuniti«, Proceed pruža istinski bezbrižnu vožnju koja jako lako može dovesti i do sportskih uzbuđenja



Koji dobar osjećaj. Sjedneš, namjestiš se i – voziš. Potpuno bezbrižno, što je nakon velikog broja testiranja električnih automobila oduševljavajuće saznanje. Da, tu je i činjenica da baš ni u jednom trenutku ne pomisliš: a gdje je »pumpa«. Jer je to u slučaju dobrih starih benzinskih motora skoro pa nebitno. Ako i nije nebitno, sasvim sigurno nije ni prva misao. Da baš dobri naši benzinci, posebno ovakvi kakvi su pokretali naš testni model KIA Proceed 1,5 T-GDI 160 KS u opremi GT -LINE i to, da komocija vožnje bude još i veća, s automatskim mjenjačem.


Proceed je funkcionalno gledan savršena kombinacija za obitelji. Volumen karavana, ali onog koji dolazi s coupeovskim aspiracijama, kao i opća elegancija s kojom odiše pretvaraju ga u jedan od najpoželjnijih kompaktnih automobila današnjice. Maska automobila također svojim nešto agresivnijim izgledom odašilje poruku »makni mi se u stranu«, ali na koncu bismo ipak zaključili kako je ljepota u eleganciji.


Vrhunska mu je bila i završna obrada, kao i cjelokupni set korištenih materijala, pa tako i kože na kolu upravljača kao i na nekim elementima armature. Prtljažnik koji doseže skoro do 600 litara je također izdašan, jedan od najraskošnijih unutar obiteljima najprivlačnije klase. Kabina ima mjesta za sve predviđene putnike iako je poželjno da na stražnjem sjedištu ne budu baš »košarkaši«. Ono čemu bismo uputili manju zamjerku, jer nečemu moramo dati i minus, je ekran koji za današnje pojmove odiše skromnošću dimenzija. Ali ne i informacija koje isporučuje.




Motor je vrlo kultiviran, a s obzirom na optimalnu snagu, kao i poluge za mijenjanje brzina ispod upravljača, moguće je istinski uživati i u brzoj vožnji. Proceed oduševljava i upravljivošću koja stvara pomalo neobični koktel, onaj što samu vožnju čini uzbudljivom, ali i »dosadnom« jer što god mu činili Proceed ipak uvijek ide po svom, sigurnom putu i putanji.


Iskušavali smo ga i na naglašenijim uzbrdicama, ni na njima nije bilo problema, s time da, posebno ako ste sami u vozilu, upravljanje obavezno preuzmite u svoje, poluautomatske ruke. Prosječna potrošnja u takvim trenucima jako raste, no bez obzira na veliku snagu koja mami na vožnju, prosjek se bez problema drži ispod šest litara na stotinu kilometara.


U konačnici cijena testnog modela uključujući popust za gotovinsko plaćanje u iznosu od 500 eura i metalik boju je ne pretjeranih 31.019 eura. Iskreno, s obzirom na paket opreme, činjenicu da je imao automatski mjenjač s polugama ispod upravljača za poluautomatsko mijenjanje stupnjeva prijenosa, ma na opće ozračje koje ostavlja u vožnji, skoro da smo pomislili kako na navedeni iznos treba dodati još i – porez. Cijene automobila zadnje dvije godine naprosto »divljaju«, silan je ulaz električnih automobila, ništa više nije kao što je bilo s kraja prošlog desetljeća. Ništa osim, kako se čini, KIA-ine ponude koja ostaje imuna na zov podizanja cijena što je česta postkovidalna praksa, posebno onima kojima komponente stižu s Dalekog istoka. A kome ne stižu,…,


Svaka dakle preporuka. Godina 2035., što god da se u njoj dogodilo, je daleko, tako da do tada uživajte u benzinu. i Proceedu.