Moderna crossoverovska limuzina

Kralj životinja za urbanu ekipu: Peugeot ide u novi “fastback” modelski razred



U bezbrojne modelske rukavce automobilske industrije Peugeot je ovih dana ušao s još jednim modelom koji istina ima nemalo sličnosti s kompaktom iz istog koncerna, ali svakako donosi i brojne posebnosti tako da je u svakom slučaju riječ o zanimljivom originalu. Peugeot 408 je dakle uz novo imenovanje prema navodima proizvođača i novi, »fastback« model.


Moderna crossoverovska limuzina dužine 4687 mm, širine 1848 te visine 1478 mm s međuosovinskim razmakom od 2787 mm, u svojoj osnovnoj, benzinskoj opciji ima 1,393 tone i 536 litara prtljažnog prostora. Jasno je stoga kako je riječ o automobilu koji se u osnovi, unatoč nešto većoj dužini, nalazi u kompaktnoj klasi, odnosno njezinom »razigranom crossoverovskom rukavcu«.


Peugeot 408 dolazi u tri energetske opcije. Prva je klasični, trocilindarski benzinac snage 130 KS, a ono što bi moglo biti znatno privlačnije poklonicima modernih tehnologija su dva hibrida s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, To su 180 e-EAT8 te još snažnija izvedenica od 225 KS. Riječ je o hibridnoj kombinaciji što benzinskom motoru snage 180 KS dodaje elektromotor od 81 kW čime se vršna snaga znatno povećava. Oba hibrida, riječ je dakako o plug-in hibridima, koriste litij-ionsku bateriju kapaciteta 12,4 kWh. Uz pomoć wallbox adaptera moguće ih je i u »kućnoj radinosti« napuniti za nešto više od 1,5 sati. Doseg im je klasičan, ovisno o načinu vožnje i konfiguraciji, od 40 do 50 kilometara tako da se gradska vožnja može obavljati i do deset puta jeftinije od one s benzinskim motorom. Hibridi su na žalost nešto manje funkcionalni – prtljažni im je prostor 471 litru.




Ono što je svakako važno dodati, riječ je o automobilu jako bogato strukturiranje unutrašnjosti, digitalno povezivom i vrlo kvalitetnih materijala što je uostalom želja svakog Peugeota – silno se približiti premium razredu.


Automobil je tek predstavljen, podaci o cijeni i mogućem terminu dolaska na hrvatsko tržište još su potpuno nepoznati, no sigurno je da to neće biti ove godine. Kako se čini prema prvim reakcijama, ljubitelji francuskih automobila, posebno Peugeota, dobili su sasvim dobar razlog – pričekati ga.