2,9 litara na 100 kilometara

Kineski BYD predstavio hibride koji s punim rezervoarom mogu prevaliti 2100 kilometara. Cijena im je senzacionalno niska

T.I.

Foto: BYD

Foto: BYD

Njihov hibridni pogon sačinjen od 1,5 litarskog turbo motora s četiri cilindra u liniji snage 99 „konja“ i električnog motora od 125 kW kojeg tjera ili baterija od 10-kWh ili u jačoj verziji ona od 15,8 kWh, troši svega 2,9 litara benzina na 100 prijeđenih kilometra



Tamo negdje 2006. kad je Elon Musk ulazio u posao s Teslom, njegova je vizija bila praviti prvo luksuznije, odnosno luksuznije automobile čijom bi se prodajom namaknulo novca za njegov krajnji cilj: proizvodnju svima dostupnog manjeg električnog automobila.


U međuvremenu fokus svojih poslovnih interesa i aktivnosti Musk je maksimalno disperzirao i na zaista vrijedne (SpaceX) i na upitne akvizicije (Twitter), ali uspio je Teslu kao tvrtku koja proizvodi isključivo električne gurnuti u mainstream i zajahati na valu sveopće elektrifikacije prometa osobnim vozilima. Tesla je postala tvrtka s tržišnom vrijednosti gotovo većom od zbroja vrijednosti svih ostalih u top 10, iako je prošle godine prodala pet puta manje vozila od jedne Toyote. No, prošli mjesec procurila je vijest da Tesla do daljnjeg odustaje od proizvodnje manjeg, financijski pristupačnog modela automobila.


Razlog je procjena da se to jednostavno ne isplati raditi u uvjetima kad kineski proizvođači postaju sve kompetitivniji. Kad se pogleda na dva svježe simultano predstavljena najambicioznije kineske auto kompanije BYD, Qin L DM-i  i Seal 06 DM-i, vidi se otkud Muskovo oklijevanje i zašto bi odustajanje od malog modela Tesle mogla biti logična odluka.




Ova dva modela pete generacije BYD-ovih plug-in hibrida bilježe unikatne odlike i performanse općenito, a kad se uzme u obzir cijena, onda bi te odlike mogli nazvati gotovo senzacionalnima.


Riječ je o limuzinama blizancima što se tiče šasije i agregata, samo je dizajn ovih limuzina ponešto drugačiji, Qin L DM-i je limuzina koju bi s prednjeg kraja lako mogli zamijeniti za neku iste klase iz Peugeota, dok Seal 06 DM-i vanjskim linijama malo više baca na model 3 Tesle.



Foto: BYD Qin L DM-i

U svakom slučaju, oba su auta moderno dizajnirana i atraktivna, no to nije ono s čime obaraju s nogu.


Njihov hibridni pogon sačinjen od 1,5 litarskog turbo motora s četiri cilindra u liniji snage 99 „konja“ i električnog motora od 125 kW kojeg tjera ili baterija od 10-kWh ili u jačoj verziji ona od 15,8 kWh, troši svega 2,9 litara benzina na 100 prijeđenih kilometra i obećava još 80 kilometara autonomne vožnje i to uz slabiji paket baterije od 10 kWh. Sveukupno, s punim rezervoarom i punom baterijom, ovi automobili mogu bez stajanja prevaliti nestvarnih 2100 kilometara. Dakako, ovdje u jednadžbu treba uzeti u obzir  veličinu rezervoara, kao i činjenicu da je test napravljen po CLTL (China Light Duty Vehicle Test Cycle), standardima koji su nešto blaži od onih zapadnih poput EPA-e (Environmental Protection Agency), koji više odgovaraju stvarnim uvjetima na cesti. No, da su blaži i za trećinu, to je i dalje „strašan“ domet od 1500 km uz potrošnju benzina jednog skutera.


Ovako visoku učinkovitost i nisku potrošnju između ostalog treba zahvaliti činjenici da je potrošnja energije kontrolirana uz pomoć tehnologija umjetne inteligencije koja „odlučuje“ u kojem trenutku treba prebaciti s benzinskog na električni pogon i obrnuto.


Na kraju, novi BYD modeli postaju još privlačniji kad se uzme u obzir za koliko ih se malo novca može dobiti. Početna cijena za oba modela je zaista povoljnih 99.800 yuana (oko 13 tisuća eura), a i cijena od 18 tisuća eura za modele punom dodatnom opremom i jačom baterijom je i dalje vrlo atraktivna.