Great Wall Motors

Kineska verzija “bube” uskoro dolazi na europsko tržište: Ora Cat će koštati oko 30.000 eura

P. N.

Električni automobil je dugačak 4.24 metra te navodno nudi dosta prostora u unutrašnjosti. Električni motor razvija 171 KS i 250 Nm te vozilo ima pogon na prednje kotače.



Kineski proizvođači automobila polako ulaze na europsko tržište. Tu su već prisutni Nio i Lynk & Co (proizvođač je Geely, vlasnik Volva). Sada u Europu dolazi još jedan veliki proizvođač iz Kine. Automobilska grupacija Great Wall Motors ulazi s dvije marke, Ora i Wey. Obje marke su svoja vozila predstavile javnosti prije godinu dana na sajmu u Münchenu, uz odlične reakcije, piše revija HAK.


Ora Cat 01 je izazvala nemalu pozornost dizajnom koji je nalik VW Beetleu. Great Wall je blagim intervancijama smanjivao razlike da bi izbjegao tužbu njemačkog proizvođača, ali neke vanjske sličnosti su ipak ostale. Interijer pokazuje da se radi o hi-tech proizvodu. Električni automobil je dugačak 4.24 metra te navodno nudi dosta prostora u unutrašnjosti. Električni motor razvija 171 KS i 250 Nm te vozilo ima pogon na prednje kotače.


Baterija od 63 kWh pruža 400 kilometara WLTP dometa, maksimalna brzina punjenja je (danas malo manje impresivnih) 50 kWh. Svim važnijim sustavima upravlja se preko središnjeg procesora, što smanjuje potrebu za čipovima. Kamere generiraju pogled od 360 stupnjeva oko vozila. Automatizirani asistent za vožnju unatrag bilježi do 50 metara udaljenosti, a to je dosad nudio samo iz BMW-a. Ciijena početnog modela trebala bi biti oko 30.000 eura. Dodajte tome poticaje i imate poprilično jeftin električni kompaktni model.





Wey Coffee 01 je, pak, plug-in hibrid u klasi BMW-a X5. Dugačak je 4,87 metara te ima ukupno tri motora, dvolitreni benzinac i dva elektromotora. Ukupna snaga sustava je 476 KS, a mjenjač je automatski s devet stupnjeva. Najimpresivniji je električni doseg od 150 kilometara, koji omogućava ozbiljnu vožnju samo na struju. Početna cijena mogla bi biti oko 50.000 eura. Kao ulazna cijena na IAA-u spominjalo se oko 50.000 eura.


Automobile će zasad samo u Njemačku uvoziti Emil Frey Group, osnovan 1924. godine sa sjedištem u Zürichu. Prvi će automobili biti dostupni krajem 2022. godine.