Dominacija

KIA ruši prodajne brojke na svim tržištima. U samo godinu dana prodaja rasla skoro 15 posto

Edi Prodan

U svibnju 2023. godine KIA je globalno prodala 268.593 vozila, što je rast od 14,4 posto u odnosu na svibanj prošle godine



Korporacija Kia nedavno je objavila da je u svibnju 2023. godine globalno prodala 268.593 vozila, što je rast od 14,4 posto u odnosu na svibanj prošle godine.


Bez uzimanja u obzir prodaju namjenskih vozila, prodaja izvan Južne Koreje u odnosu na lanjski svibanj povećala se za 15,2 posto, na 217.772 vozila. Na korejskom tržištu Kia je zabilježila prodaju od 50.275 primjeraka, što je 10,3 posto više nego u 2022. godini.


Kia SUV modeli bili su najtraženiji modeli kompanije, a u svibnju su prodali 45.959 primjeraka Sportaga i 25.345 primjeraka modela Seltos, što se ne prodaje u Europi. Na trećem mjestu po prodaji bio je veliki SUV Sorento s 20.909 prodanih primjeraka.




Prodaja vozila Kia van Južne Koreje se u odnosu na lanjski svibanj povećala za 15,2 posto, a ukupno su bila prodana 217.772 vozila.


Na tržištima van Koreje prodajno je bio najuspješniji model Sportage s 39.774 prodana primjerka. Ovom sportskom terencu slijedio je još jedan SUV, i to Seltos, koji je bio prodan u 20.553 primjerka, te model K3, što se također ne prodaje u Europi, na nekim tržištima se pojavljuje pod imenom Forte, koji je bio prodan u 15.483 primjerka.


U svibnju je Kia u Koreji prodala 50.275 vozila, što je za 10,3 posto više nego u svibnju 2022. godine. Veliki jednovolumen Carnival bio je najtraženiji na Kijinom domaćem tržištu sa 6.695 prodanih primjeraka. Slijedila su mu dva sportska terenca – Sorento (6.499) i Sportage (6.185 prodanih primjeraka).


Kia očekuje da će se situacija na globalnom tržištu, nastala zbog nedostatka dijelova, postupno popraviti i želi se fokusirati na povećanje prodaje elektrificiranih vozila i sportskih terenaca te povećanje profitabilnosti.


U travnju ove godine Kia je u Seulu na događaju »CEO Investor Day« predstavila srednjoročnu i dugoročnu poslovnu strategiju brenda s naglaskom na elektrifikaciji. Kijin modificirani prodajni cilj za 2030. godinu je 4,3 milijuna vozila, od toga će 1,6 milijuna vozila biti potpuno električnih. Kompanija će i dalje jačati svoje napore kako bi elektrificirala svoju gamu modela i ubrzala svoj prelazak u pružatelja rješenja za održivu mobilnost uvođenjem inovativnih proizvoda i usluga mobilnosti.


Kompanija će i dalje povećavati prodaju svog električnog modela EV6, koji je prošle godine postao Europski auto godine. Kia će momentum prodaje električnih vozila nadograditi i lansiranjem novog modela EV9, velikog prestižnog električnog SUV-a, prvog sa šest ili sedam sjedala koji u Europi očekujemo u narednim mjesecima.


 


 


Edi Prodan


 


MEDIA
MP
Download All