Doseg i preciznost kojom se može predvidjeti putovanje glavni aduti Zoea
povezane vijesti
- Renault i Volkswagen pregovaraju o partnerstvu na električnom mini automobilu za europsko tržište
- Sprema se velika suradnja Volkswagena i Renaulta, cilj je proizvodnja malih električnih automobila
- Renault i VW planiraju električne automobile za manje od 23.000 eura, bit će to mikro verzije po uzoru na japanske
Iskreno i odmah »u glavu« – Renault Zoe, dakle u cijelosti električni automobil – s paketom opreme »intense« i s motorom R135 snage 136 KS te s baterijom kapaciteta 52 kWh jedan je od najpametnijih odabira kad su »električari« u pitanju.
Ponajprije zbog dosega koji može uz najpažljiviju vožnju na otvorenoj cesti dosegnuti i do 400 kilometra. Dakako, autocesta mu ni u kojem slučaju ne paše, ali i na njoj uz preduvjet da se vozi jako oprezno i apsolutno u skladu s ograničenjima, pa i desetak posto sporije, može se bez problema prijeći između 250 i 280 kilometara. S druge strane, snaga, i to »električna« – znači odmah isporučiva, dinamika mu je oduševljavajuća.
Do brzine od 100 km/h stiže za svega 7,1 sekunda dok mu je maksimalna brzina zauzdana na nekih 150 km/h. U pravilu smo ga vozili u »eko« modu, no kad bismo došli u situaciju zahtjevnijeg pretjecanja, vratili bismo se na punu snagu. A tad bismo ostale sudionike u prometu pretekli takvom brzinom da bismo ih ostavljali iza sebe u doslovno – zabezeknutom stanju.
Ono što se također može primijetiti, električni su automobili na svega korak od autonomne vožnje te im je suodnos brzine i potrošnje, ali i reakcije na potrebe naglijeg starta, podešen s prometnim pravilima. Drugim riječima da bi se sigurno, prema onom što nam poručuje putno računalo, stiglo do cilja – vožnja mora, i to brutalno, biti po propisima.
Ono što je dobro, da bi se stiglo iz Zagreba do Rijeke potrebno je tek nešto više od polovice kapaciteta baterije. Na punjačima koji su najrašireniji u našim gradovima i tržišnim centrima, povrat te energije može se ostvariti za svega nešto više od sat vremena. Nema dakle nekih posebnih primjena u našim navikamama da bi se energiju vratilo do optimalne količine. Kad se Zoe vozi u gradskim uvjetima, pa i u uobičajenim međugradskim, brige o potrošnji – nema. Put od Rijeke do Pule i natrag uz odgovornu se vožnju savladava bez ikakvih problema.
Zaputite li se iz Rijeke u Zadar Jadranskom magistralom, do jednog od najljepših i najrazvijenijih gradova jadranske Hrvatske stići ćete bez ikakvih problema. Baš kao što se nećete posebno namučiti ni s pronalaženjem mjesta za njegovo punjenje. Za neka ekstremnija putovanja, primjerice ona od tisuću kilometara treba se dobro pripremiti, informirati o mjestima za punjenje na kojima će se i odraditi odmor ili ručak.
No kad je Zoe u pitanju, da ponovimo konstataciju s početka teksta, problema ne bi trebalo biti, jer je po potrošačkim navikama jako blizu klasičnim automobilima.
S druge strane, dimenzije i funkcionalnost su mu – očekivani. Duljina mu je 4084 mm, širina 1730 te visina 1562 mm. Međuosovinski je razmak 2588 mm, a i prtljažnik s volumenom od 328 litara je vrlo iskoristiv, naprosto funkcionalan. Težina mu je dakako dvadesetak, pa i više posto veća od one koju pronalazimo kod Clia – iznosi 1,5 tona.
Cijena je i dalje jedan od najvećih »kamena smutnje« prigodom ocjenjivanja električnih automobila. U našem testnom slučaju model čija je osnovna cijena 275 tisuća kuna dosegnuo je 289 tisuća kuna. Čak i u slučaju kao što je ovaj opisani sa Zoe, moramo zastati kad krenemo u izračun isplativosti. Jer čemu ako nje nema? Pa ima Renault u ovoj klasi i odličan Clio. Zašto platiti nekoliko desetaka tisuća kuna skuplje iskorake ako nam i novorazvijeni benzinci, također uzorno štedljivi, mogu donijeti zadovoljstvo na cesti i u novčaniku? E, pa dalo bi se! Kad Zoe kompariramo s jednako opremljenim i snažnim Cliom, a mislimo da je to itekako poštena usporedba, dolazimo do zaključka, dakako uz pomoć državnih poticaja, 200 tisuća kuna plaćeni Zoe unutar pet godina već može štošta pozitivnog odgovoriti. Razlika je u toj soluciji oko 50 tisuća kuna koji se, uz dvadesetak tisuća kilometara godišnje, sasvim brzo vraćaju.
Je, još nam uvijek električna mobilnost djeluje kao budućnost koju jasno ne možemo spoznati, ne možemo ju »uhvatiti«, ali ona je tu. Posebno kad je Zoe u pitanju.