Strujni adut

Kad električna mobilnost dobije smisao: Testirali smo Renault Zoe Intens

Edi Prodan

Doseg i preciznost kojom se može predvidjeti putovanje glavni aduti Zoea



Iskreno i odmah »u glavu« – Renault Zoe, dakle u cijelosti električni automobil – s paketom opreme »intense« i s motorom R135 snage 136 KS te s baterijom kapaciteta 52 kWh jedan je od najpametnijih odabira kad su »električari« u pitanju.


Ponajprije zbog dosega koji može uz najpažljiviju vožnju na otvorenoj cesti dosegnuti i do 400 kilometra. Dakako, autocesta mu ni u kojem slučaju ne paše, ali i na njoj uz preduvjet da se vozi jako oprezno i apsolutno u skladu s ograničenjima, pa i desetak posto sporije, može se bez problema prijeći između 250 i 280 kilometara. S druge strane, snaga, i to »električna« – znači odmah isporučiva, dinamika mu je oduševljavajuća.


Do brzine od 100 km/h stiže za svega 7,1 sekunda dok mu je maksimalna brzina zauzdana na nekih 150 km/h. U pravilu smo ga vozili u »eko« modu, no kad bismo došli u situaciju zahtjevnijeg pretjecanja, vratili bismo se na punu snagu. A tad bismo ostale sudionike u prometu pretekli takvom brzinom da bismo ih ostavljali iza sebe u doslovno – zabezeknutom stanju.




Ono što se također može primijetiti, električni su automobili na svega korak od autonomne vožnje te im je suodnos brzine i potrošnje, ali i reakcije na potrebe naglijeg starta, podešen s prometnim pravilima. Drugim riječima da bi se sigurno, prema onom što nam poručuje putno računalo, stiglo do cilja – vožnja mora, i to brutalno, biti po propisima.


Ono što je dobro, da bi se stiglo iz Zagreba do Rijeke potrebno je tek nešto više od polovice kapaciteta baterije. Na punjačima koji su najrašireniji u našim gradovima i tržišnim centrima, povrat te energije može se ostvariti za svega nešto više od sat vremena. Nema dakle nekih posebnih primjena u našim navikamama da bi se energiju vratilo do optimalne količine. Kad se Zoe vozi u gradskim uvjetima, pa i u uobičajenim međugradskim, brige o potrošnji – nema. Put od Rijeke do Pule i natrag uz odgovornu se vožnju savladava bez ikakvih problema.


Zaputite li se iz Rijeke u Zadar Jadranskom magistralom, do jednog od najljepših i najrazvijenijih gradova jadranske Hrvatske stići ćete bez ikakvih problema. Baš kao što se nećete posebno namučiti ni s pronalaženjem mjesta za njegovo punjenje. Za neka ekstremnija putovanja, primjerice ona od tisuću kilometara treba se dobro pripremiti, informirati o mjestima za punjenje na kojima će se i odraditi odmor ili ručak.


No kad je Zoe u pitanju, da ponovimo konstataciju s početka teksta, problema ne bi trebalo biti, jer je po potrošačkim navikama jako blizu klasičnim automobilima.


S druge strane, dimenzije i funkcionalnost su mu – očekivani. Duljina mu je 4084 mm, širina 1730 te visina 1562 mm. Međuosovinski je razmak 2588 mm​, a i prtljažnik s volumenom od 328 litara je vrlo iskoristiv, naprosto funkcionalan. Težina mu je dakako dvadesetak, pa i više posto veća od one koju pronalazimo kod Clia – iznosi 1,5 tona.


​Cijena je i dalje jedan od najvećih »kamena smutnje« prigodom ocjenjivanja električnih automobila. U našem testnom slučaju model čija je osnovna cijena 275 tisuća kuna dosegnuo je 289 tisuća kuna. Čak i u slučaju kao što je ovaj opisani sa Zoe, moramo zastati kad krenemo u izračun isplativosti. Jer čemu ako nje nema? Pa ima Renault u ovoj klasi i odličan Clio. Zašto platiti nekoliko desetaka tisuća kuna skuplje iskorake ako nam i novorazvijeni benzinci, također uzorno štedljivi, mogu donijeti zadovoljstvo na cesti i u novčaniku? E, pa dalo bi se! Kad Zoe kompariramo s jednako opremljenim i snažnim Cliom, a mislimo da je to itekako poštena usporedba, dolazimo do zaključka, dakako uz pomoć državnih poticaja, 200 tisuća kuna plaćeni Zoe unutar pet godina već može štošta pozitivnog odgovoriti. Razlika je u toj soluciji oko 50 tisuća kuna koji se, uz dvadesetak tisuća kilometara godišnje, sasvim brzo vraćaju.


​Je, još nam uvijek električna mobilnost djeluje kao budućnost koju jasno ne možemo spoznati, ne možemo ju »uhvatiti«, ali ona je tu. Posebno kad je Zoe u pitanju.