Nakon šest godina

Honda s trećom generacijom crossovera HR-V ulazi u “ratoborni segment”

Honda je s trećom generacijom crossovera HR-V poduzela sve kako bi upravo taj model postao jednim od najtraženijih u danas najnapučenijoj klasi



Honda je ovih dana premijerno predstavila treću generaciju svog crossovera HR-V. Istina, između prve generacije, u velikoj mjeri avangardne, što se pojavila 1999. godine i njezine zamjene prošlo je punih 16 godina. Sada, nova generacija dolazi poprilično brzo, mada kad se pomnije zagleda u kalendar, vidljivo je kako je i tu razmak šest godina što i jest uobičajeni rok za zamjenu modela.


Ono što plijeni pažnju je naglašena agresivnost na prednjem dijelu vozila. Honda tim dizajnerskim potezom pokazuje želju za privlačenjem pažnje i zauzimanjem što većeg udjela u segmentu manjih crossovera – najnapučenijem i »najratobornijim« segmentom aktualnog tržišta. S druge strane unutrašnjost je znatno »umivenija«, mirnija te baš kao i stražnji kraj vozila ima znatno više dodirnih točki s aktualnom generacijom.


Dimenzije su skoro jednake kao kod druge generacije. Duljina HR-V-a III je 4,33 metra, širina 1,77, dok je visina spuštena za 20 mm tako da sad iznosi 1,58 metara. Ostala je jednaka i zapremina prtljažnika. Velikog i izdašnog jer kapacitet mu je čak 470 litara što je teško uhvatljivo čak i za nemali broj modela u klasi iznad.




Motor predviđen za pokretanje nove generacije HR-V-a je jednak onom koji smo upoznali kod Jazza. riječ je o hibridu što koristi klasični Hondin sustav – benzinac zapremine 1,5 litara obogaćen generatorom, baterijom kao i električnim motorom čija je maksimalna snaga 109 KS. Benzinac doseže 98 »konja«, a ono gdje zbroj ovih dvaju izvora snage pokazuje svoje najbolje lice je zona potrošnje koja bi se, osim na autocesti, mogla i morala održavati ispod četiri litre. Emisija CO2 doseže 102 g/km. Jednako tako može se biti zadovoljno i s dinamikom jer 1,2 tone teški Hondin crossover doseže brzinu od 100 km/h za svega 9,4 sekunde. Maksimalno može nešto iznad 170 km/h što je i više nego dovoljno. Uostalom, trend koji je itekako uočljiv je u limitiranju maksimalne brzine što ima blagotvorni učinak na sigurnost kao i na ekologiju.


Predviđeno je da se HR-V u prodaji pojavi nakon ljeta, dok cijena trenutno nije poznata. Na žalost, kako su neki Hondini modeli opterećeni carinskim davanjima, konačni iznos zna biti nešto viši od prosjeka. S druge strane, taj se negativni podatak itekao dobro kompenzira s privlačnošću i dugovječnošću Hondinih automobila.