Korak u budućnost

EX30 je trenutno najmanji, ali i najstartnji Volvo ikad. I prilično jeftin za električni SUV

T.I.

Foto: Volvo

Foto: Volvo

Da je EX30 auto s kojim je Volvo zakoračio u drugačiju, ekološkiju budućnost, nije vidljivo samo po električnom pogonu bez alternative, već i po činjenici da je u njegovoj izradi korišteno obilje recikliranih materijala



Volvo je predstavio svoj novi potpuno električni model EX30. Na prvi pogled izgleda kao nešto futurističkija verzija njihovog popularnog XC40 malog SUV-a koji se može nabaviti i kao čista benzinska i čista električna verzija. I nije daleko od istine, ovo nije bitno manji auto, kraći je 19 cm, međuosovinski razmak mu je manji za 5 cm, jedino je razlika u visini od 20 cm ipak zamjetna.


To što je najmanji u ergeli ne znači da su ga u Volvu prikratili za performanse. Dapače. Objavljeno je da je EX30 automobil s najboljim ubrzanjem u povijesti Volva. Od nula do 100 stiže za samo 3,4 sekunde.


Model s najjačim postrojenjem, Twin Motor Performance razvija velikih 428 konjskih snaga. Čak i s početnim pogonom na zadnje kotače s 272 konjske snage, ovaj će mali div do „stotke“ doći za 5,5 sekundi, što je usporedivo s nekim razvikanim sportskim modelima poput Honde Civic Type-R .

Foto galerija: Volvo EX30





Da je EX30 auto s kojim je Volvo zakoračio u drugačiju, ekološkiju budućnost, nije vidljivo samo po električnom pogonu bez alternative, već i po činjenici da je u njegovoj izradi korišteno obilje recikliranih materijala. Preciznije, četvrtina upotrebljenog aluminija, 17 posto čelika i otprilike isti postotak ugrađene plastike dolazi iz reciklaže.


Volvo se odlučio da kupac odluči kolika mu baterija zapravo treba, odnosno za što mu auto treba. Početna verzija ima kapacitet 51 KWh i nije korištena uobičajena litij-ionska baterija (koristi je Tesla primjerice), već litij željezno fosfatna baterija, koja je teža, ali puno jeftinija, lakše se puni i sigurnija je od zapaljenja. U svakom slučaju, i osnovni model nudi pristojni doseg od oko 340 kilometara s jednim punjenjem.


Činjenica da je i do 50 posto jeftinija, ovakva baterija Volvu omogućava da postavi početnu cijenu za EX30 na oko 36 000 eura, što je oko 4 tisuće eura manje od najjeftinije Tesle, Modela 3.


Kod baterije većeg kapaciteta od 69 kWh koja omogućuje 480 kilometara dosega Volvo koristi litij-ionsku bateriju. Za najskuplju verziju EX30 kupci će morati izdvojiti 52 tisuće eura.