Testirali smo

Crossoverska verzija Yarisa pun je pogodak po pitanju dizajna, ali i – korisnosti

Edi Prodan



Crossoverovsko izdanje Toyote Yaris. Zvuči kao, uz ponešto elemenata za »šminkanje« karoserije, odraditi posao koji je potreba vremena, čak i »mode« kako bi mnogi konstatirali.


Ali ne, Yaris Cross je, ne samo izvedenica, on je potpuno autonomno vozilo koje bez imalo krzmanja možemo nazvati jednim od najprivlačnijih modela u trenutno najprodavanijoj klasi. Istina unutrašnjost kao i platforma su u velikoj mjeri preneseni ili čak i direktno preslikani iz Yarisa, no s obzirom na to da je vanjština potpuno autonomna, efekt potpune novosti prenosi se i na doživljaj unutrašnjost. Posebno, zanimljivo, drugačije: Yaris Cross.





​Pogon testnog modela bio je hibridni. Klasični 1,5 litreni benzinac potpomognut elektromotorom, koji sam od sebe dolazi do električne energije, ima ukupnu snagu od 116 KS. Vrlo dovoljnih jer težina je nešto veća od 1,2 tone čime se zadovoljava optimalnu priču o 1 KS na 10 kg. Ubrzanje je i više nego pristojno, što znači da se ni u kojoj situaciji nećete zbog moguće tromosti naći u podređenom položaju. Istina, nije sportski brzo, ali dovoljno dinamično svakako jest.


Mjenjač je znani Toyotin variomat koji može »nervirati« zvukom i izostankom same promjene »brzine«, ali odlično odrađuje svoj posao i maksimalno pojednostavljuje vožnju. Posebno je to korisno u gradovima. A uz elegantnu vožnju na autocestama ili na otvorenim prometnicama, Yaris Cross zbog svoje hibridnosti odlično se snalazi i u gradu gdje mu ionako mala prosječna potrošnja pada na najniže iznose. Konkretno, naš je prosjek testa bio 5,7 litara, ali mora se znati da je tome kriv veliki udio autocesta. Kad smo uz more klizili Liburnijom, sve do Plomina, prosjek smo spustili na nevjerojatnih 4,3 litre! Da, zahvaljujući okretnosti s ovom je izvedenicom Yarisa jako lako snalaženje i na prenapučenim parkinzima, bilo da je riječ o trgovačkim centrima ili otvorenim gradskim parkiralištima.


I sad »samo« još cijena. Nije baš samo jer se kod našeg testnog modela zaustavila na ekstremnih 241 tisuću kuna. Ekstremnih tim više jer je startna cijena ovog zavodljivog i nadasve modernog automobila sto tisuća manja. Istina, ovo je ujedno i najskuplja verzija Yaris Crossa, no ipak je pomalo neobično da je 100 tisuća skuplja od baze, pa i od većeg, kompleksnijeg CH-R-a. No, kako smo mnogo puta istaknuli – izlog mogućnosti, ne i obaveze da se baš takvo izdanje i kupi.