SVJETSKA PREMIJERA

Revolucionarna priča nulte emisije: Stiže novi Yaris pogonjen – vodikom

P. N.

Tehnologija s unutarnjim izgaranjem koja koristi vodik daje nultu emisiju uz zadržavanje karakteristika klasičnih motora



Toyota je predstavila svoju eksperimentalnu tehnologiju motora s unutarnjim izgaranjem koji koristi vodik kao gorivo u višestruko nagrađivanom GR Yarisu. Vodik kao gorivo, spremnici goriva i postupak nalijevanja goriva u eksperimentalnom vozilu su isti kao i na Miraiju, Toyotinom premium komercijalno dostupnom električnom vozilu s gorivnim člancima.


Međutim, dok Mirai koristi kemijsku reakciju u gorivnim člancima za proizvodnju električne energije, eksperimentalni GR Yaris ima motor s unutarnjim izgaranjem koji koristi vodik kao gorivo.


Tehnologija vodikovih motora s unutarnjim izgaranjem još uvijek je u ranoj fazi koncepcijskog razvoja i ispitivanja, koji su počeli 2017. i ovi automobili nisu još spremni za prodaju. Ipak, Toyotina eksperimentalna Corolla Sport na vodik već pruža visoke performanse u motosportu u Japanu, bez gotovo ikakvog ispuha u atmosferu.




»Japanska autoindustrija mora uspjeti u proizvodnji putničkih vozila. S tim ciljem, proizvođači moraju sudjelovati u utrkama automobila radi provjere trajnosti i performansi njihovih automobila i očitovanja njihovih performansi. Napredak, kao i uzbuđenje među obožavateljima motosporta, dolazi kroz natjecanje. Cilj utrkivanja nije samo zadovoljenje naše znatiželje, nego omogućavanje razvoja japanske industrije putničkih vozila.«


Kiichiro Toyoda, utemeljitelj Toyota Motor Corporation (ožujak 1952.)


Eksperimentalni GR Yaris s pogonom na vodik, kao i Corolla Sport, koriste isti 1,6-litarski, redni, trocilindarski motor G16E-GTS s turbopunjačem koji se može pronaći i u nagrađivanom GR Yarisu, ali s izmijenjenom dobavom goriva i sustavom ubrizgavanja za korištenje vodika kao goriva. Vodik izgara brže nego benzin, što daje dobar odziv, a istovremeno se postiže vrlo mali utjecaj na okoliš. Povrh toga što je izuzetno čisto, izgaranje vodika ima dodatni potencijal prenošenja iskustva zabave u vožnji uz zvučne i osjetilne podražaje koje su karakteristične za motore s unutarnjim izgaranjem.