Omiljeno prijevozno sredstvo

Beskrajna legenda o Vespi: Što se sve događalo s legendarnim skuterom u tri četvrtine stoljeća

P. N.

Vespa je svijetu dala novu dimenziju prijevoza, šireći se cestama i spajajući mlade različitih kultura u jedinstvenoj strasti



U 75 godina povijesti (Piaggio je prijavio patent 23. travnja 1946. godine) i s gotovo 19 milijuna vozila na cestama diljem šest kontinenata, Vespa je svijetu dala novu dimenziju prijevoza, šireći se cestama i spajajući mlade različitih kultura u jedinstvenoj strasti.


Prva istinski globalna marka prijevoznog sredstva, Vespa je postala nit poveznica među generacijama, koristile su je različite društvene skupine koje su stvarale različite kulturne fenomene svojstvene prilikama u kojima bi se našla te je u konačnici postala prepoznatljivi glavni sudionik društvenih kretanja. Utjecala je na običaje, glazbu, popularnu kulturu te pratila zemlje i kontinente na njihovom putu ekonomskog napretka.


Sada kada slavi ovu fantastičnu prekretnicu, Vespa proživljava jedan od najsretnijih trenutaka svog dugog života.




Od 2004., kad je proizvedeno 58.000 vozila, rast Vespe je stalan i spektakularan. Više od 100 tisuća vozila proizvedeno je 2006. godine, godinu kasnije, 2017. godine 180 tisuća te čak 200 tisuća vozila 2018. godine. U zadnjem desetljeću, više od 1.800.000 novih Vespi proizvedeno je i vozi cestama diljem svijeta.


Danas, Vespa je globalna marka kao nikad do sada, pravi građanin svijeta te se proizvodi na tri lokacije: u Pontederi, mjestu gdje se Vespe za europska i zapadna tržišta proizvode bez prestanka od 1946. godine, u Vinh Phucu u Vijetnamu gdje se rade Vespe za lokalno tržište i tržišta dalekog istoka te u Indiji, u najsuvremenijoj tvornici u Baramatiju, otvorenoj u travnju 2012. godine, gdje se proizvode Vespe za indijsko tržište.