Test

Alternativa koja istiskuje klasiku: Testirali smo novu generaciju Renaulta Captur i to u plug-in verziji

Edi Prodan

Cijena Captura E-Tech je nešto viša, no vrlo brzo on ipak kreće - zarađivati



Najprije cijena jer većina ljudi na spomen automobila s alternativnim izvorom energije ne želi nastavak razgovora ili u ovom slučaju čitanja prije no što se upozna s njihovom – smislenošću.


I u osnovi – to je u redu. Jer ako nema povrata uloženog, jasno je naime da su u svijetu na četiri kotača »alternativci« mnogo skuplji od »klasičara«, nema ni nekog smislenijeg razloga za upuštanje u njihovu kupnju.


S obzirom da je Renault Captur i u svojoj prvoj generaciji bio jako tražen i voljeni automobil, u većem dijelu svoje pojavnosti i najprodavaniji u Europi unutar svoje klase, jasno je da nova generacija, vizualno i dinamički modernizirana, privlači i dalje jako veliku pažnju. Pa je tako to bilo i u »intense E-Rech 160« verziji koja ne samo da razinu opreme podiže na skoro najviši nivo, uvodeći i automatizirani mjenjač, ona dodaje i plug-in komponentu što podrazumijeva mogućnost autonomne električne vožnje do 50 kilometara. Cijena tako posloženog automobila je 225 tisuća kuna.




Istina, u testnoj se opciji pojavilo još 25 tisuća kuna dodatne opreme od koje neka ima svoju smislenost, dok, koliko god bila lijepa i efektna bijela perla boja po cijeni od 5800 kuna možda i nije toliko potrebna. Kao ni bežični punjač telefona s cijenom od 950 kuna. Ono što dakle treba dodati kao mogućnost je da se jedan takav automobil zahvaljujući poticajnim sredstvima oslobađa iznosa od 40 tisuća kuna. Kad ga dakle tako sagledamo, pa možda se s iznosom, uz dakle skoro pa najbogatiju opremu, između 185 i 190 tisuća kuna i – može raspravljati. Tim više, dakako nastavit ćemo s našim iskustvima po pitanju potrošnje, što se uz određenu disciplinu u vožnji kao i obavezu da se određene radnje kao što je to odlazak u trgovinu, odvijaju na mjestima gdje postoje punionice za električne ili plug-in automobile, itekako u gradovima može voziti samo na – struju. Teško je, istina, dosegnuti 50 kilometara najavljene autonomije, ali s dvadesetak posto manje od toga se može.


Ako je k tome riječ o životu u gradovima s ne pretjeranim brojem stanovnika i na manjim površinama, a osim Zagreba u Hrvatskoj su realno svi takvi, dokle se god ne napušta grad, može se bez benzina. Sad, na vama je da prije odluke o nabavci plug-ih Captura napravite analizu kakve su vam realne potrebe. Iskustveno, pa jasno je da najviše vremena provodimo u gradu. Vikendi će biti benzinski, kao i udaljenija putovanja. No, ako dvadesetak dana budete disciplinirani, te prevaljujete li 600 do 700 kilometara u gradu, a svega 300 do 400 uz pomoć benzinskog agregata, jasno je kako će vaša realna potrošnja biti samo – tri litre na stotinu kilometara. Kako to? Pa ako 250 kilometara mjesečno prevaljujete uz pomoć benzina, a za to vam treba 30 litara. Ostaje 750 na struju, što i jesu najčešći hrvatski omjeri, prosječna vam je potrošnja samo tri litre na stotinu kilometara. I sve drugo je kod ovog Captura – odlično. Dimenzije su mu naglašeno funkcionalne. Dužina doseže 4227 mm, a ono što je lošije nego kod klasične verzije – dimenzija je prtljažnika. Jasno je da hibridne komponente utječu na taj dio automobila, no njegovo smanjenje na 265 litara ipak može odraditi većinu, pa čak i obiteljskih potreba. Unatoč težini koja prelazi 1,6 tona, a to i je možda i najveća mana jer koliko se god trudili biti više ekološki, dio te priče umanjuje upravo dodatna težina baterije i hibridnih komponenti, do brzine od 100 km/h se dolazi za 10,1 sekundu. Maksimalna brzina je »urazumljena« na 170 km/h jer je jasno da osim što je brzo voziti nedozvoljeno, ono je i ekološki neprihvatljivo.


Sve u svemu maksimalna, premium kvaliteta po cijeni koja jeste nešto viša ako ju se komparira s »običnim« automobilima, ali u hibridnom svijetu ipak je, dakako i zbog kvalitete i ugode vožnje, riječ o jednom od najprivlačnijih i najisplativijih plug-in ili automobila na hibridni pogon.