Direktorica poslovnog razvoja

Evelina Hederer o novim trendovima u turističkoj industriji: ‘Pandemija je ubrzala prelazak na digitalne platforme’

Alenka Juričić Bukarica

Foto: iStock, Press

Foto: iStock, Press

Hrvatska je napravila fantastičan posao u izgradnji brenda destinacije. Puno prije pandemije surađivali smo sa S.T.A.R. Digital grupom i HTZ-om ističući jedinstvenost destinacije, različitih iskustava i otkrivajući skrivene dragulje



Expedia Grupa, najveća online rezervacijska platforma u SAD-u, ali i jedna od najvećih u svijetu, lani je imala prihod od preko 2,4 milijarde dolara. Grupacija uključuje platforme Expedia.com, Vrbo, Hotels.com, Hotwire.com, Orbitz, Travelocity, Trivago and CarRentals.com, a ima preko 20.000 zaposlenih. S ovom online platformom je, primjerice, Hrvatska turistička zajedinca (HTZ) ovog ljeta ponovno odradila promotivnu kampanju za američko tržište.


Inače, i u ovoj globalnoj platformi također su osjetili posljedice pandemije koronavirusa, međutim, ove godine i ponovno vraćanje turističkih tokova. Govoreći o tome je li 2021. godina oporavka u turizmu, naša nam je sugovornica Evelina Hederer, direktorica poslovnog razvoja u Expedia Group Media Solutions, Expedijine grupe za digitalno oglašavanje, za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA regija), kazala kako je ova godina, unatoč nastavku pandemije COVID-19, donijela niz pozitivnih predznaka za turističku industriju.



– To uključuje snažan globalni rast potražnje, oživljavanje interesa za međunarodna putovanja na mnogim tržištima te dulju pretragu pri odabiru destinacije, a sve to daje povoda za optimizam. Ipak, i dalje postoji oprez, osobito zbog novih sojeva virusa COVID-19 koji su se pojavili u posljednjih nekoliko mjeseci, iako njihovi utjecaji na sektor putovanja do sada nisu toliko značajni, kazala je Hederer te dodala kako su pozitivni trendovi, koji se vide u podacima Expedia Grupe, također u skladu s optimističnijim stavom potrošača oko putovanja nakon pandemije. Prema nedavnom istraživanju Expedia grupe, naime, 72 posto potrošača planira putovati u sljedećih 12 mjeseci, što je odlična vijest za destinacije širom svijeta.


Fleksibilan pristup




A oporavak je vidljiv u svim segmentima.



– Najbrže su se oporavile one turističke destinacije i poduzeća koje su zauzele fleksibilan pristup marketingu i koristile dostupne podatke za razumijevanje ponašanja potrošača te utjecaje ograničenja putovanja na njihove odluke. Expedia Grupa naporno je radila kako bi pomogla tim organizacijama da razumiju promjene ponašanja potrošača i njihovih očekivanja, te smo im na taj način pomogli u donošenju ispravnih odluka.


U posljednjih nekoliko mjeseci, plaže i gradska središta su, u svakom dijelu svijeta, bili najpopularnija turistička odredišta. Međutim, upravo su gradovi ti koji čine velike pomake na ljestvici potražnje jer se potrošači osjećaju sve ugodnije na putovanjima u prometnijim, urbanijim područjima. Ovaj povratak velikih gradova na turističku kartu dodatno pomaže potaknuti prijeko potreban porast globalne potražnje za hotelima, ukazala je direktorica EMEA regije u Expediji.


Dodala je kako je COVID-19 donio izazove bez presedana koji su utjecali na sve regije svijeta na različite načine i u različito vrijeme, stvarajući krizu uistinu globalne prirode. Ograničavanje kretanja, kako unutar zemlje tako i između zemalja, stvorilo je značajne probleme ovoj industriji te ostaje glavna prepreka oporavku na mnogim tržištima.


Interakcija s turistima


– Međutim, uvjereni smo da će se ovaj sektor vratiti jači nego ikad te uočavamo pozitivne predznake širom svijeta. A pandemija će imati neke zanimljive dugoročne učinke od kojih će mnogi donijeti koristi i industriji i turistima. Izvrstan primjer je usvajanje online alata za inspiriranje, planiranje i rezervaciju. Iako se naš sektor u posljednjih nekoliko desetljeća polako kretao online svijetom, prelazak na digitalne platforme naglo se ubrzao u posljednjih godinu dana, istaknula je Hederer.



Što se tiče porasta potražnje putovanja za Europom, ujedno i Hrvatskom ove godine, navela je kako se gledajući neka od ključnih europskih tržišta, Veliku Britaniju i Njemačku, uočio snažan porast u pretraživanju i rezervacijama za Hrvatsku tijekom ljetnog razdoblja. To je indikativno za cijelu europsku regiju u kojoj je potražnja naglo porasla tijekom lipnja i srpnja te je ostala snažna i tijekom kolovoza.
– Također smo, ove godine, vidjeli trend dugoročnih pretraživanja u Hrvatskoj.


To pokazuje da putnici aktivno razmišljaju o rezervaciji budućih putovanja u Hrvatsku, a svi uključeni u marketing destinacije trebali bi hrabrije investirati u aktivnosti kako bi privukli potencijalne posjetitelje. Hrvatska je sigurno jedna od europskih destinacija čije vrijeme tek dolazi i koja je u posljednjih nekoliko godina napravila fantastičan posao u izgradnji brenda destinacije.


Puno prije pandemije surađivali smo sa S.T.A.R. Digital Grupom i HTZ-om ističući jedinstvenost destinacije, različitih iskustava, otkrivajući skrivene dragulje destinacije te na taj način pomagali turistima tijekom pretraživanja i istraživanja putovanja. Ovaj partnerski, dugoročni pristup interakcije s turistima postavio je Hrvatsku u snažnu poziciju tijekom ovog izazovnog razdoblja za sve europske destinacije, kaže Hederer.


Oporavak sektora


Na pitanje kakva su očekivanja po pitanju putovanja u post-covid fazi i što se može očekivati u 2022., Hederer je kazala kako su u Expediji i dalje optimistični u vezi s post-pandemijskim putovanjima i vide važnu ulogu tvrtki poput Expedia Grupe u pomaganju oporavka sektora.
– Iz naših istraživanja i podataka znamo da postoji velika potražnja za globalnim putovanjima i radujemo se što ćemo pomoći milijunima naših klijenata da ponovno krenu u istraživanje svijeta.


Jedna značajnija promjena, u odnosu na putovanja prije pandemije, mogla bi biti povećana svijest o održivim navikama. Kao što je to pokazalo naše nedavno istraživanje, potrošačima unutar turističke industrije stalo je do smanjenja utjecaja putovanja na okoliš. Prema istraživanju, tri od pet potrošača bilo bi spremno platiti više kako bi osigurali da njihovo putovanje bude održivije, smanjenjem ugljičnog otiska svojih putovanja, te kako bi pokazali poštovanje prema lokalnom okruženju i zajednicama, rekla je Hederer.


Inicijativa Give the World a Shot

U londonskom uredu Expedije istaknuli su kako je na ponovno pokretanje turističkih tokova značajno utjecalo uvođenje cjepiva protiv COVID-19. Naime, vidljiv je rast globalnih pretraživanja za više od 70 posto od prvog tromjesečja do drugog tromjesečja 2021. Stoga se nadaju kako će se s povećanjem globalne stope cijepljenja povećati i povjerenje turista. Budući da je cijepljenje ključno za globalni oporavak, Expedia grupa u kolovozu je sklopila partnerstvo s UNICEF-om, s ciljem da se cijepi još više ljudi putem naše inicijative ‘’Give the World a Shot’’. Kroz ovu kampanju svaka rezervacija napravljena na mobilnim aplikacijama brendova Expedia Grupacije rezultirala je donacijom UNICEF-ovom globalnom fondu za borbu protiv COVID-19. Time je prikupljeno više od 10 milijuna dolara za pomoć u isporuci cjepiva u više od 180 zemalja.