IMPULSE FESTIVAL

Chui odsvirao Berlin u Art-kinu: Genijalna glazba usklađena uz film star gotovo 100 godina

Katarina Bošnjak

Snimila: Ana Krizanec

Snimila: Ana Krizanec

U samome filmu primjetne su neke univerzalne patnje ljudi koje ne nestaju bez obzira na to koje je stoljeće, a od kojih je glavna ona materijalna – novac



Nakon šest dana bogatog programa, jubilarno 10. izdanje Impulse festivala zatvorilo se u Art-kinu projekcijom filma „Berlin, simfonija velegrada“ uz koji je uživo svirao Chui, mladi hrvatski kvartet koji već dulje od deset godina obogaćuje scenu sviranjem jazza na nešto drukčiji način.
Dokumentarno-eksperimentalni film iz 1927. godine u Art-kino je privukao brojne posjetitelje, što uopće nije začuđujuće s obzirom na to da su projekcije uz glazbenu pratnju danas zaista rijetke.



Čuveni film u avangardističkom montažnom stilu kroz pet činova panoramski prati život Berlina od jutra do večeri, prikazujući grad kao živi organizam, nižući prizore iz različitih područja gradskog života te time predstavljajući trajan i autentičan prikaz weimarskog Berlina.




Genijalni Chuijevci skladali su tako da je svaki od članova bio zadužen za jedan od aktova te iako se prepoznaju razlike u stilovima bogatim obilježjima brojnih žanrova, povezuje ih elektronika koja i podsjeća na Berlin kao grad koji je kolijevka iste.



Iako se pojam „Gesamtkunstwerk“, odnosno umjetničko djelo koje koristi sve ili mnoge umjetničke forme ili teži tome, obično čuva za iznimno mali broj vrlo posebnih događanja, on se itekako može primijeniti na večerašnji događaj. Pri tome je ovaj konkretan događaj još zanimljiviji time što je sama glazba žanrovski raznolika i nastala u doba postmodernizma, idealno usklađena uz film star gotovo 100 godina.



U samome filmu primjetne su neke univerzalne patnje ljudi koje ne nestaju bez obzira na to koje je stoljeće, a od kojih je glavna ona materijalna – novac. Kada u jednom od činova riječ „geld“, odnosno novac, gotovo iskače iz dnevnih novina prikazanih na filmskom platnu, glazba se značajno intenzivira, upravo ukazujući na to kako se neke stvari jednostavno ne mijenjaju.



Kako je klavijaturist Toni Starešinić objasnio u intervjuu koji je nedavno dao za Novi list, nastupi poput ovoga, koji prate filmski narativ u realnom vremenu poprilično su zahtjevni i zbog toga su imali debele šalabahtere. Nužna je preciznost, ne samo u izvedbi već i u tajmingu, a nema sumnje da su Chui večeras odradili izvrstan posao.