Prehrana pomaže

Što je preporučljivo jesti u slučaju niskog tlaka?

Šarlota Brnčić

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Koja je hrana prikladna za osobe s niskim krvnim tlakom, a što treba izbjegavati



U slučaju niskog krvnog tlaka, vrlo je važno znati što jesti, a što izbjegavati, s hipotenzijom se možete boriti čak i uz pomoć pravilne prehrane, prije nego posegnete za lijekovima.


Ako patite od niskog krvnog tlaka, dobro je izbjegavati jesti i piti jako vruću hranu i općenito:


  • nemojte piti čaj i druge jako tople napitke jer toplina širi krvne žile i pojačava znojenje, što može dovesti do blagog daljnjeg pada krvnog tlaka
  • nemojte piti alkohol
  • nemojte jesti prevelike obroke
  • ograničite hranu koja ima previše šećera
  • ograničite hranu bogatu ugljikohidratima kao što su riža, tjestenina i kruh

Preporučene namirnice




Zeleno svjetlo za sezonsko voće i povrće kao što su mahune, rajčice, tikvice, paprike i zelene salate, banane, breskve, marelice, bobičasto voće i sušeno voće kao što su orasi, bademi, kikiriki, grožđice.


Pogledajmo detaljnije što uvesti u prehranu u slučaju niskog krvnog tlaka:


  • banane zbog visokog sadržaja kalija
  • ciklu koja ima hranjivo i energetsko djelovanje jer sadrži šećere, vitamine i mineralne soli
  • krumpir zbog visokog sadržaja kalija
  • zeleno lisnato povrće zbog visokog sadržaja magnezija
  • sjemenke uljarica za magnezij kao što su bademi i pistacije
  • slatko voće kao što su datulje i grožđice
  • šipak koji sadrži vitamine A, B, C i flavonoide
  • alge jer sadrže proteine, minerale i vitamine
  • zeleni čaj bogat antioksidansima i regulatorima tlaka zahvaljujući prisutnosti tvari sadržane u njemu koja pomaže uravnotežiti razinu šećera u krvi
  • tamnu čokoladu jer sadrži flavonoid koji pomaže održati zidove arterija fleksibilnima, izbjegavajući začepljenja
  • matičnu mliječ jer jača tonus srčanog mišića i širi koronarne žile uspostavljajući ravnotežu krvnog tlaka

Učestalost obroka


Jedan od najvažnijih aspekata prehrane za liječenje niskog krvnog tlaka je količina obroka koji se konzumiraju.


Gotovo svi su navikli imati tri obroka dnevno, dok bi ih bilo bolje podijeliti u 5-6 malih laganih obroka.


Time se u tijelu održava stalna opskrba energijom, što je bitno kako bi se izbjeglo smanjenje razine kisika u stanicama, a time i simptomi poput nesvjestice, letargije i poteškoća s koncentracijom.