Korisno za znati

Pravilo izreza: kako odabrati izrez na odjeći koji idealno paše vašem obliku lica

Lucija Sučić

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Jeste li ikada ciljano odabrali majicu s izrezom koji će vam komplimentirati lice?

Ako ste nekada primijetili da vam određene haljine ili majice ljepše stoje, dok vam one u identičnoj boji, ali drugačijeg izreza i ne pašu baš najbolje, moguće je da je stvar upravo u izrezu.


Mnogi modni stručnjaci slijepo prate pravilo izreza, koje glasi da će izrez koji je u kontrastu s oblikom lica istaknuti vaše lice i dekolte na najbolji mogući način.


Evo kako to izgleda u praksi te koje je vrste izreza najbolje odabrati prema vašem obliku lica:


Okrugli oblik lica


Ako imate okruglo lice, a želite izgledati sofisticirano i elegantno, savjetujemo vam odabir širokog ili dubokog carskog, srcolikog ili V izreza.



Trik je upravo u poigravanju sa širinom i dubinom izreza, jer će otkrivanje ključnih kosti dodati dimenziju vašem licu i skrenuti pažnju od zaobljenosti.


Kockasti oblik lica


Kod kockastog oblika lica, “pravilo” je odabrati srcoliki, U, V ili “padajući” izrez (eng. cowl) koji se sastoji od paraduće naborane haljine u predjelu dekoltea.



Snažno definirana čeljust ne treba dodatno naglašavanje, te ako ju želite malo umekšati, odaberite izrez nježnijih i opuštenijih linija.


Ovalni oblik lica


Kod odabira izreza za ovalno lice cilj je dodatno ga istaknuti.



Stoga, na ovakav tip lica mogu ići gotovo bilo koje vrste izreza, a pravilo je odabrati izrez u skladu s prigodom. Ovaj oblik lica zahvalan je upravo radi toga jer dopušta kombiniranje različitih izreza. Pokazalo se da ovalnom obliku lica najviše stoje srcoliki i padajući izrez.


Srcoliki ili dijamantni oblik lica


Ovakav odbik lica karakterizira šire čelo i uži donji dio lica.



Kao i kod ovalnog oblika, ideja je naglasiti kutove lica a ne sakrivati ih, a kod ovog tipa idealno pašu uglati izrezi poput izreza oblika lađe ili pak V izreza. Držite se plićeg i užeg izreza kako i se elementi lica dodatno naglasili.