Haute couture

Pariz se sprema za virtualni Tjedan visoke mode: Brendovi ubrzano rade na novim kolekcijama

Hina

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Vrhunski dizajneri ovog će tjedna svoje »haute couture« kolekcije predstaviti u internetskim modnim izlozima



Pariz je početkom srpnja obično užurban zbog održavanja najluksuznijeg tjedna visoke mode, hoteli su puni gostiju koji rade za modnu industriju, novinara i paparazza, a pariški spomenici i povijesna mjesta pretvaraju se u modne piste.


No zbog pandemije koronavirusa, vrhunski dizajneri ovog će tjedna svoje »haute couture« kolekcije predstaviti u internetskim modnim izlozima, nastojeći na taj način zadržati bogate klijente.


Od Christiana Diora do Valentina, modni brendovi ubrzano rade na novim kolekcijama kako bi ih mogli predstaviti na digitalnim platformama od danas do srijede. U videosnimke će biti uvršten dodatni sadržaj, a raspored će biti sličan kao kad se revije održavaju u stvarnosti.




Po procjeni udruga »haute couture« brandova, tjedni mode gradu Parizu godišnje donesu oko 1,2 milijarde eura.


– Na moje je poslovanje virtualni tjedan visoke mode u Parizu utjecao jako negativno jer ovog puta nema klijenata koje obično vozim, kaže Guillaume Connan koji u svojoj limuzini s revije na reviju najčešće prevozi modne urednike i bogate uzvanike modnih revija.


– Nedostajat će mi publika, nedostajat će mi prijatelji, kazao je jedan od sudionika pariškog Tjedna visoke mode, Stephane Rolland. No Christophe Josse koji se bavi istim poslom kaže da je uživao u drukčijem načinu predstavljanja modnih tkanina i dizajna.


– U početku sam malo oklijevao, pitajući se što se uopće može predstaviti klijentima na digitalan način, rekao je Josse.


Šetnja stvarnim modnim pistama do rujna bi se trebala vratiti na dnevni red pariških modnih događanja, a »haute couture« brandovi već rezerviraju mjesta, kaže Frederic Hocquard, gradski vijećnik zadužen za turizam i kulturne događaje u glavnome francuskom gradu.


Vjeruje da će ovaj prekid imati i neke pozitivne učinke, unatoč ekonomskom udaru, poput nadahnuća za »zeleniju« modu koja iza sebe neće ostavljati toliko otpada.