Izbjegavajte ih

Klopke za dodatne kalorije: Ove navike vas debljaju

Mija Dropuljić

FOTO: Pexels

FOTO: Pexels

Greške koje radimo u želji za mršavljenjem



Nije svaka navika zdrava, koliko god vi bili uvjereni da ćete uz pomoć njih gubiti kilograme. Često se dogodi da upravo pojedine “zdrave” navike postanu prave klopke za debljanje. 


Nije rijetkost da se slijepo držimo pojedine navike koja nam na prvu djeluje posve logično – uz nju sigurno mršavimo i jedemo zdravo. No, nekad pojedine navike zapravo negativno djeluju na organizam i metabolizam, a s time i usporavaju mršavljenje. Dapače, često utječu na debljanje. 


Posve je jasno da previše slatkoga, odnosno šećera i svakodnevna konzumacija tjestenine loše utječe na naše zdravlje i kilažu. Isto tako znamo izležavanje na kauču ima negativne posljedice. No, postoje i one skrivene navike koje debljaju, a da toga niste ni svjesni. 


Opsjednuto brojanje kalorija




Ova radnja nigdje ne vodi. Ako iz nekog zdravstvenog razloga ne mora brojati svaku kaloriju, ostavite to sa strane. Jasno je što je “prevelika porcija” i što je ona posve normalna. Budite svjesni koliko pojedine namirnice imaju kalorija i da u brojnim namirnicama postoje one skrivene. Primjerice, kupljeni umaci i dresinzi za salatu, a posebno budite oprezni prema tekućim kalorijama koje se nalaze u sokovima i alkoholnim pićima. No, uistinu nema potrebe da važete svaki gram hrane i provjeravate koliko kalorija ima. 


Rutinski jelovnik


Unositi svaki dan iste namirnice dugoročno nije dobro. Jedna studija je pokazala kako monotona prehrana utječe na regulacija bakterija u crijevima. Te bakterije su bitne za balans apetita i razine šećera u krvi. Naime, ako su dotične bakterije reducirane, a to se dogodi kod monotone prehrane, dolazi do napadaja gladi. Stoga se potrudite imati raznoliku i zdravu prehranu s kojom unosite sve potrebno.


FOTO: Pexels


Previše zdrave prehrane


Ovo na prvu može djelovati čudno, no istraživanja su pokazala kako osobe koje konzumiraju većinom ili isključivo zdravu prehranu, imaju tendenciju izbjegavanja fizičkih aktivnosti jer se “tješe” da se zdravo hrane te za to nemaju potrebe. Uz to često znaju konzumirati veće porcije te unatoč zdravim namirnicama unose prekomjernu količinu kalorija. Priuštite si “grešne” namirnice, fast food jela i slastice. Trebate se nagraditi. Sve je u dobrom balansu. 


Potpuno izbjegavanje ugljikohidrata i masti


Brojne dijete reduciraju unos ugljikohidrata i masti, što kratkoročno može voditi ka dobrim rezultatima. No, nakon takvih dijeta je važno održati zdravu prehranu i ne početi nadoknađivati ugljikohidrate, masti ili šećere. Dugoročno gledano zdrava je ona prehrana koja je raznolika, a to znači da sadrži i masti, ugljikohidrate i šećere. Kao što smo prije rekli, važan je zdravi balans. 


Podjela na dobro i zločesto jelo


Jasno je da je zdravije pojesti salatu nego sočni burger. No, ne smijemo dijeliti hranu na dobru i zločestu jer je sve pitanje količine. Ako krenete tako kategorizirati namirnice i jela, update u zamku da ćete se češće nagraditi “lošim” jelom jer jedete puno “zdravog”.