Lijep početak dana

Jutarnja rutina: Kako započeti dan, a da se osjećate zadovoljnije

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

Ovih dana može biti teško doći do motivacije.



Sa spajanjem posla i obveze u jedno ispod sjene globalne pandemije, među ostalim svakodnevnim osobnim stresorima, depresija i anksioznost su u porastu. Možda se zbog svega toga nemate svoju jutarnju rutinu, što vas nerijetko stavlja u poziciju da se bojite ostatka dana.


Nalazimo se u vremenima ispunjeni neizvjesnošću i strahom, a suosjećanje sa samim sobom je presudno. Rutina koju ste navikli provoditi možda se neće primjenjivati ​​u vašem trenutnom načinu života. Zbog toga je još važnije ponovno procijeniti svoje prioritete: razmotrite ono što ste radili prije, a možda vam više ne služi. Pokušajte vizualizirati što bi vas moglo motivirati i pružiti vam najviše energije i optimizma za vaš dan. To bi moglo biti sve, od jutarnjeg istezanja do šetnje uz kavu.


Umjesto da se kotrljate u krevetu i idete ravno na zaslon telefona, pravljenje vremena za sebe ujutro zapravo vas može učiniti učinkovitijima, a dugoročno manje pod stresom. Jutarnja rutina može dovesti do veće produktivnosti i zdravijeg, pozitivnijeg načina razmišljanja.




Možete u dane kada imate više energije, ujutro ubaciti u rutinu kratko trčanje ili malo joge, dok bi u blaža jutra mogla započeti dan meditacijom i dnevnicima.


Vježbajte zahvalnost


Bilo da se probudite da biste ujutro meditirali ili napisali ono na čemu ste zahvalni, to može donijeti jasnoću, utemeljenost i optimizam za dan pred nama. Ona preporučuje identificiranje najmanje tri stvari na kojima ste zahvalni svaki dan. Pokušajte ne pretjerati. Možete biti zahvalni na svom poslu, prijateljstvu, obitelji.


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


5 zašto


Psiholozi preporučuju prolazak kroz “5 zašto” – tehniku ​​u kojoj istražujete problem ili osjećaj pitajući se “zašto?” pet puta. Možete to zapisati svako jutro ili jednostavno prođete kroz ta pitanja u glavi dok ste još u krevetu. Za druge to može uključivati ​​traženje vanjskih smjernica kako bi se pozabavilo onim što možda doživljavate u poticajnom i sigurnom okruženju, piše Vogue.


Uredite se


Simptomi depresije ili depresivnog raspoloženja uključuju gubitak motivacije za održavanje higijene ili prebacivanje odjeće za spavanje na čistu odjeću.


Bez obzira jeste li depresivni ili ne, mnogi od nas možda u to vrijeme gube motivaciju za osnovnim stvarima. Iako fizički izgled nije sve, gledanje sebe u zrcalo i njegovanje kože lica, nova odjeća ili osmišljavanje posebnih kombinacija mogu trenutačno potaknuti samopouzdanje.


Ubacite u svoj stil komade koje ranije niste nosili. Uredite kosu, stavite ruž za usne. Možda ćete se iznenaditi onim što vidite i što je još važnije, kako se osjećate.


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


Jedite zadovoljavajući obrok


Svi smo čuli da je doručak najvažniji obrok u danu. Konzumiranje obroka s visokim hranjivim sastojcima po vašem izboru nije samo dobro za vaše fizičko zdravlje, već može poboljšati i vaše raspoloženje.


Istraživanja pokazuju da zdrav doručak može povećati produktivnost, smanjiti žudnju i pomoći u boljoj samokontroli.


Preporučuju se ugljikohidrati bogati proteinima ili vlaknima, poput zobenih pahuljica, voća, jaja, avokada, lanenog sjemena, špinata i maslaca od orašastih plodova. Ako se ujutro ne možete suočiti s pripremanjem hrane, pokušajte pripremiti obrok dan ili noć prije.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Stvorite pozitivne afirmacije


Lako se može uvući u negativne misli, pogotovo kad se čini kao da smo u vrtlogu negativnosti. Koliko god se život činio izazovan, ponudite si nježne, ohrabrujuće riječi za početak dana.


Možete ih izgovoriti sebi, napisati na zrcalo, u bilješku ili na telefon. Afirmacije mogu biti kratke, ali i utjecajne. Neke od korisnih afirmacija: „Najbolje radim s onim što imam“; „Fokusirat ću se na odmor i mir“; „Danas ću pozdraviti i potaknuti radost“; „Lijepa sam, divna i jedinstvena“, „Mogu nadvladati svoje izazove.”