Ispravna stimulacija

Je li hodanje bosih nogu štetno za zdravlje? Čini se da baš i nije

Šarlota Brnčić

Foto Pexels

Foto Pexels

Prije svega, hodanje bosih nogu je dobro za vaša stopala i noge



U vrlo vrućim danima poput ovih koje proživljavamo ovog ljeta, stezanje cipela još je jedna tortura kojoj izlažemo svoje tijelo.


Zbog visokih temperatura stopala znaju oticati, a cipele postaju tijesne i neudobne.


Da bismo prevladali ovu smetnju, mogli bismo koristiti isključivo sandale ili natikače. No, što ako umjesto toga pokušamo hodati bosi?




Mnogo je predrasuda o hodanju bosim nogama, ali zapravo su to činili naši preci prije nego što su izumili obuću: to je dakle prirodna radnja. Pogledajmo sve prednosti.


Prije svega, hodanje bosih nogu je dobro za vaša stopala i noge. Mnoge cipele, naime, uvelike ograničavaju kretanje nekih mišića, koji na kraju atrofiraju i bole.


Međutim, kada hodate bosi, svi mišići su pravilno stimulirani i ojačani: to dovodi do poboljšanja cirkulacije krvi. Osim toga, potplat stopala dobiva prirodnu refleksogenu masažu.


Ako se bojimo da bi nas kamenčići, grančice, stabljike trave i druge sitne prepreke mogle povrijediti, ne brinite: nakon malo “treninga” ispod tabana stvorit će se zaštitni žuljevi i zemlja nam više neće biti smetnja.


Žuljevi će nas također zaštititi od mikro-rana i malih ogrebotina koje bi mogle proizaći iz prisutnosti neravnina u tlu.


Čak ni opasnost od zaraze nekom gljivicom ili infekcijom tijekom bosonogog hodanja ne bi nas trebala plašiti, jer događa se suprotno: naša stopala, zaštićena od vlage koja se može stvoriti u cipelama, bolje su zaštićena od mikoze. Tijekom hodanja bosih nogu stopala su relativno suša jer se znoj brže suši u dodiru sa zrakom.


Naposljetku, potkopavamo i krivo uvjerenje (koje nam je usađeno od malih nogu) da nam je muka od hodanja bosih nogu jer je tlo hladno. Svojoj djeci govorimo da uvijek nose cipele ili papuče i da nikad ne hodaju bosi, inače da će se prehladiti.


U stvarnosti, u dodiru s hladnijim podom naše tijelo regulira svoju temperaturu, a to ima dvostruku prednost: s jedne strane poboljšava se cirkulacija krvi, s druge strane – što je zanimljivo u ljetnoj sezoni – naše tijelo će sniziti temperaturu i osjećat ćemo se manje vruće.


Jedini oprez, barem na početku, odnosi se na vrijeme: počinjemo s kratkim razdobljima kako bismo stopala i noge navikli na novu šetnju. Čak i samo pola sata dnevno kada smo kod kuće dovoljno je da se upoznamo s novom praksom.