Kasni priključak

Toyota do kraja desetljeća samo u SAD ulaže 3,4 milijarde za razvoj naprednih baterija i proizvodnju električnih automobila

T.I.

Foto: Toyota

Foto: Toyota

Investicija u SAD-u uključuje izgradnju tvornice vrijedne 1,3 milijarde dolara za koju se očekuje da će zapošljavati 1750 ljudi. Prošli mjesec iz Toyote su najavili da će potrošiti 13,5 milijardi dolara na globalnoj razini kako bi uhvatili korak s drugim proizvođačima



Drugi najveći proizvođač automobila na svijetu nakon Volkswagen grupe, japanska Toyota, namjerava do kraja desetljeća uložiti 3,4 milijarde dolara u SAD-u na razvoj naprednih baterija i njihovu proizvodnju, kao i u proizvodnju električnih automobila i kamiona.


“Toyotina predanost elektrifikaciji ima naglasak na postizanje dugoročne održivosti za okoliš, nove poslove za Amerikance i interes potrošača.” – rekao je izvršni direktor Toyote u Sjevernoj Americi Ted Ogawa u izjavi koju prenosi Forbes.


Kad govori o poslovima za Amerikance, Ogawa to potkrjepljuje s konkretnim brojkama. Naime, investicija u SAD-u uključuje izgradnju tvornice vrijedne 1,3 milijarde dolara za koju se očekuje da će zapošljavati 1750 ljudi.




Investicija u SAD-u očito nije jedina. Prošli mjesec iz Toyote su najavili da će potrošiti 13,5 milijardi dolara na globalnoj razini kako bi uhvatili korak s drugim proizvođačima koji su poodmakli u svojim programima elektrifikacije nadolazećih modela.


Istina je da po tom pitanju Toyota kaska za konkurencijom, no moglo bi se reći da možda samo ima drugačiji pogled na budućnost automobilske industrije i na što će automobili ići nakon što fosilna goriva postanu prošlost.


Naime, godinama je Toyota bila avangarda, kad većina nije razmišljala o tim stvarima, Toyota je proizvodila i danas vrlo tražene hibridne motore i modele poput Priusa, koji ipak ostavljaju bitno manji ugljični otisak od isključivo benzinskih ili dizelskih motora.


Nadalje, Toyota i dalje puno nade polaže u tehnološko rješenje pogona na vodikove gorive ćelije čiji je nusprodukt vodena para, a i nema naknadnih briga kao što je recikliranje ogromnih litij-ionskih baterija u automobilima nakon što odrade svoje. Doduše, postoji drugi problem, a to je gotovo nepostojeća infrastruktura što se tiče punjenja vodika. Recimo u Hrvatskoj nema niti jedne stanice, u Sloveniji samo jedna, u Europi sve zajedno njih dvjesto, od čega čak polovica u Njemačkoj. Sukladno tome, Toyota svoj model na vodik Mirai ima rijetko kome prodati u Europi.


No, stvari bi se tu mogle brzo poromijeniti kao što se mijenjaju i u samoj Toyoti. Naime, Toyota je tek ovo proljeće objavila koncept prvog u potpunosti električnog modela bZ4X za serijsku proizvodnju koji bi se u prodaji trebao naći 2022. godine. U tri godine nakon toga već namjeravaju izbaciti na tržište 15 novih modela na isključivo električni pogon.