Da su Dani satire festival na kojemu se najviše nagrađuju glumci, potvrdilo je i pet ravnopravnih glumačkih nagrada dodijeljenih Filipu Deteliću, Goranu Navojcu i Borku Periću za uloge u »Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja« te srbijanskoj glumici Jelisaveti Seki Sablić i slovenskoj glumici Mileni Zupančič
RIJEKA Najbolja predstava u cjelini 38. Dana satire Fadila Hadžića je »Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja« Ive Brešana, u režiji Vinka Brešana i izvedbi dramskog ansambla Gradskoga satiričkog kazališta »Kerempuh« te joj je pripala Velika nagrada Večernjeg lista. Ravnatelj kazališta »Kerempuh« Duško Ljuština primio je tu nagradu istaknuvši kako je ona kruna godine u kojoj ovo kazalište proslavlja svoj 50. rođendan.
Da su Dani satire Fadila Hadžića doista kazališni festival na kojemu se najviše nagrađuju glumci, potvrdilo je i pet ravnopravnih glumačkih nagrada koje su dodijeljene hrvatskim glumcima Filipu Deteliću, Goranu Navojcu i Borku Periću za uloge u »Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja« te srbijanskoj glumici Jelisaveti Seki Sablić i slovenskoj glumici Mileni Zupančič.
Nagradu »Sabrija Biser« koja se dodjeljuje mladom glumcu ili glumici za uspjelo interpretiranu ulogu karakterne komike, na ovim Danima satire primila je Mirela Videk za ulogu u predstavi »This Casting« Mirana Kurspahića. Nagradu »Ivo Serdar« za ulogu najbolje prihvaćenu od publike primio je slovenski glumac Alojz Sever za ulogu u predstavi »Boris, Milena, Radko« Dušana Jovanovića.
Nagradu za najbolju režiju dobio je Krešimir Dolenčić za Moliereova »Tartuffea« u izvedbi studenata zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. Nagrada za najbolju žensku ulogu pripala je pak Goranu Jevtiću za njegovu interpretaciju glavne ženske uloge u Nušićevoj »Gospođi ministarki« u izvedbi beogradskoga Pozorišta »Boško Buha«. Slovenski glumac Radko Polič primio je nagradu za najbolju mušku ulogu »Mladen Crnobrnja Gumbek« za ulogu u predstavi »Boris, Milena, Radko«.
Dodijeljena su i posebna priznanja: za dramaturgiju Željki Udovičić Pleština, studentima zagrebačke Akademije dramske umjetnosti za izvedbu Moliereova »Tartuffea« te Prešernovom gledališču Kranj i Mestnom gledališču Ptuj za glazbu u predstavi »Mrtvac dolazi po dragu« Svetlane Makarović, u režiji Jerneja Lorencija.
U ime nagrađenih zahvalio je Krešimir Dolenčić koji je, među ostalim, spomenuo istinitu anegdotu s početka Drugoga svjetskog rata kada su tadašnjega britanskog premijera Winstona Churchilla obavijestili da će se morati srezati državni budžet i da će u to biti uključena i kultura, a Churchill im je odgovorio: »Ali zašto ćemo se onda uopće boriti?«.
Tu su Dolenčićevu primjedbu nazočni pozdravili velikim pljeskom. O svim nagradama, osim o nagradi publike, odlučivao je tročlani žiri u sastavu novinarka i kazališna kritičarka Bojana Radović, profesor na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti Darko Lukić i glumac Goran Grgić.
Na ovogodišnjim Danima satire Fadila Hadžića izvedene su najbolje predstave prema odabiru izbornice festivala teatrologinje i kazališne kritičarke Mani Gotovac. Izbornica se odlučila za predstave u kojima se kritizira obiteljski, društveni i politički život jer se oni ne mijenjaju nego dobivaju nove obrasce. Nakon dodjele nagrada, splitski novinari i pisci Boris Dežulović i Predrag Lucić nastupili su u svojim »Melodijama bratstva i prvenstva«, a koncert je održala kazališna grupa »Chishche Lishche«.