Više od 13 000 kućanstava sudjelovalo je u anketi Božićni barometar™ Ferratum Grupe koja se uzastopno provodi već treću godinu. Dakle, koji su darovi najpopularniji za kupnju? U kojoj se zemlji najviše novca troši na Božić, usporedno? Obavljaju li kućanstva svoju božićnu kupnju sve više putem interneta ili u tradicionalnim trgovinama?
Ferratum Bank Hrvatska je također bila sudionik petog Ferratum Christmas Barometer 2016. istraživanja, u kojem smo naše korisnike ispitivali o potrošačkim navikama tijekom nadolazećih božićnih blagdana.Indeks potrošnje putem interneta stalno raste
Čak tri četvrtine božićne potrošnje i dalje se obavlja putem tradicionalnih kanala, a udio kupovine putem interneta neizbježno raste. Prema Barometru digitalna kupovina prosječnih kućanstava za vrijeme Božića porast će s prošlogodišnjih 21,6 % na 24,5% ovog Božića.
Velika Britanija drži svoju nepremostivu prednost kad je u pitanju obavljanje kupovine putem interneta. Više od 40 posto britanske božićne kupovine obavlja se putem digitalnih kanala. Nizozemska, Švedska, Francuska, Češka, Poljska i Njemačka među svim narodima predstavljaju 24,5% prosječnog udjela kupovine putem interneta.
Igračke i igre (20 %), odjeća (18 %) i elektronički uređaji za široku potrošnju (12 %) drže svoj položaj kao najpopularniji darovi. Međutim, postoje zanimljive nacionalne razlike u odnosu na prošli Božić.
Ovaj Božić ne izgleda baš previše dobro za izdavače. Od drugog najpopularnijeg od svih darova prošle godine (15,5 %), udio knjiga past će za šest posto. Knjige su bile među prvih pet darova samo u Poljskoj (10 %) i Češkoj (8 %).
Prema Božićnom barometru™ za 2016., Bugari, Španjolci i Kanađani prednjače nad kupovinom odjeće kao darova u odnosu na druge narode. Više od 20 posto potrošnje otpada na meka pakiranja. Udio igračaka i igara najveći je u Francuskoj (31 %), Australiji (26 %) i Poljskoj (23 %). Začudo, čini se da se ovog Božića alkohol konzumira samo u Kanadi, s udjelom od četiri posto Kanađana koji ga konzumiraju.
Pogledajte grafički prikaz i brojke za svih 20 europskih zemalja i zemlje Commonwealtha.
Kako je provedena anketa Božićni barometar™ za 2016?
* Anketa je provedena među aktivnim klijentima Ferratum grupe u 20 zemalja diljem Europe i Commonwealtha kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije.
* Prihodi su izraženi u lokalnoj valuti i relativni troškovi za božićne blagdane izračunati su kao omjer raspoloživih mjesečnih prihoda obitelji u svakoj zemlji. Raspoloživi prihodi prilagođeni su prema paritetu kupovne moći svake pojedine zemlje na temelju brojki iz 2014. koje je objavila Svjetska banka.
* 13 261 kućanstvo sudjelovalo je u anketi.
* Ispitanici su bili starosne dobi između 18 i 65 godina, od čega 49,64 % čine žene. Prosječni raspoloživi neto dohodak sudjelujućih kućanstava u tih 20 zemalja bio je između 230 i 6720 EUR.
* Prosječna veličina kućanstva među ispitanicima bila je 2,59 osoba.
* Pored demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživim mjesečnim neto prihodima, koliko troše za božićne blagdane, na koje su aktivnosti potrošili svoj novac, koliko toga kupuju putem interneta.
* U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake pojedine zemlje. Odgovori su izjednačavani kao bi odrazili odgovarajuću kupovnu moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi bili su anonimni.
Privitci:
1. Grafički prikaz Božićnog barometra
2. O Ferratum Grupi
Izvor: Ferratum Bank Hrvatska