
Na testnoj stazi u Papenburgu na sjeverozapadu Njemačke izmjereno je da je Yanwang U9 Xtreme s četiri elektromotora ukupne snage preko 3000 konjskih snaga potegao preko 496 kilometra na sat
Kad pričamo o serijski proizvedenim automobilima, najveću je brzinu postigao Bugatti Chiron Supersport 300+. Dobro, riječ je o hyper autu koji je proizveden u samo 30 primjeraka, ali moglo ga se kupiti (doduše za 3,5 milijuna eura) i ragistrirati za vožnju po cestama našim svagdašnjim.
Taj je automobil s 8,0-litrenim W16 quad-turbo motorom d 1600 KS još 2019. postignuo na stazi u Njemačkoj brzinu od nestvarnih 490, 5 km/h. Za usporedbu, najveću brzinu ikad u Formuli 1 dosegao je na stazi Finac Valtteri Bottas u Williamsovu bolidu 2016. godine. Vozio je prilično sporo za Bugatti, „tek“ 378 na sat.
Izgledalo je da Bugattijev rekord neće nikad pasti, ali prestiž je primamljiva stvar, pogotovo za nove igrače na automobilskom nebu. U ovom slučaju Kineze.
Naime, stručnjaci u Yanwangu, luksuznom/sportskom brendu već dobro poznatog kineskog diva BYD, uspjeli su napraviti serijski automobil koji je pospremio Bugattijev rekord u povijest. U ovom slučaju nije riječ o benzincu, već očekivano, električnoj jurilici pod nazivom U9 Xtreme.
Na testnoj stazi u Papenburgu na sjeverozapadu Njemačke izmjereno je da je Yanwang U9 Xtreme s četiri elektromotora ukupne snage preko 3000 konjskih snaga potegao preko 496 kilometra na sat!
Usput, U9 Xtreme je ovim rezultatom s trona najbržeg električnog automobila skinuo i Rimac Neveru R koja je držala dosadašnji EV rekord u brzini s 431,5 km/h.
Cijenu za Xtreme U9 u BYD-u još nisu utvrdili, odnosno objavili, vjerojatno će biti paprena, posebno što su objavili da će proizvodnja biti ograničena na 30 primjeraka. Tko želi sličnu jurilicu, a da ne troši milijune mogao bi se zadovoljiti osnovnim U9 modelom s 1300 konjskih snaga može potegnuti do također vrtoglavih 375 km/h za nešto manje vrtoglavu cijenu od 236 tisuća dolara kolika je cijena ovog auta u Kini.