ArtNovi

Kvartet Kandinsky u Novom Vinodolskom: Ono najbolje u svijetu komorne glazbe

Igor Vlajnić

Kvartet Kandinsky nastupio je u Novom Vinodolskom / Foto Ivan Balažević

Kvartet Kandinsky nastupio je u Novom Vinodolskom / Foto Ivan Balažević



NOVI VINODOLSKI – Završen je 15. festival ArtNovi koji je tijekom pet tjedana publici pružao lijepe koncerte komorne klasične glazbe. Vrlo pristojna posjećenost i odobravanje publike svjedoči o činjenici da je ovaj festival omiljen, kvalitetan i samim time značajan dio kulturne ponude našega kraja.


Kako to i doliči završnom koncertu, posljednji umjetnici nastupili su uz podršku Austrijskog kulturnog foruma, a radi se o gudačkom kvartetu Kandinsky koji posljednjih godina doslovno osvaja europske pozornice.


Naime, sastavljen od iznimno kvalitetnih glazbenika mlađe generacije koji individualno i skupno iskustvo stječu u različitim drugim usporedivim ansamblima, kvartet Kandinsky u sebi ima ono najbolje što se danas može pronaći u svijetu komorne glazbe. Tome smo svjedočili i na koncertu u Novom, bez iznimke.


Dva gudačka kvarteta




Hannah Kandinsky (1. violina), Israel Gutierrez (2. violina), Ignazio Alayza (viola) i Antonio Gervilla Diaz (violončelo) za ovaj su koncert odabrali dva gudačka kvarteta.


Situacija je to u kojoj sintagma »gudački kvartet« poprima dvostruko značenje: to je izvođački sastav od dvije violine, viole i violončela, ali je to i vrsta skladbe (glazbeni oblik), vrlo popularan od klasicizma nadalje, cikličnog oblika s najčešće četiri stavka.


Tako možemo reći da je gudački kvartet izveo dva gudačka kvarteta.


Prvi od njih bio je Gudački kvartet u G-duru, KV 378, Wolfganga Amadeusa Mozarta u kojem su, tipično bečki, umjetnici muzicirali stilski vrlo točno, a opet suvremeno. Lišeni svakog tehničkog problema ili izazova, gledati i slušati ih bilo je zanimljivo jer su vrlo lako na publiku prenosili ne samo skladateljeve zamisli, već i radost koja izbija iz takve glazbe.


Lepeza emocija


Nakon Mozarta, publika je mogla uživati u nešto manje uhu jednostavnom Gudačkom kvartetu u F-duru Mauricea Ravela.


Već od prvog stavka (Allegro moderato. Tres doux) umjetnici su nametnuli cijelu lepezu emocija koju impresionizam u sebi ima, koristeći, za razliku od Mozarta, svoja glazbala drukčije, onako kako i treba.


Uz standardno vodeća glazbala poput 1. violine i violončela valja istaknuti i violu koja je vrlo suvereno i melodiozno doprinosila zajedničkoj izvedbi (posebno u 3. stavku), ali i parirajuću 2. violinu raskošnog zvuka. Sve u svemu, dodatak (ulomak iz Mozartovog Divertimenta) je publika tražila i dobila, a umjetnici su zauzvrat dobili iskren i topao pljesak.