
Agresivnog izgleda, vrhunskih materijala i napredne tehnologije, peta se generacija Nissan Micre nameće kao lidera klase
Zanimljiva, iščekivana, dojmljiva. Bile bi to ukratko najvažnije impresije koje se vezuju uz novu Nissan Micru. Slobodno možemo istaknuti – potpuno novu Micru. Nissan kao da s tim svojim modelom iskušava smjerove razvoja. U jednoj je generaciji revolucionaran, u drugoj smiren s željom velikih prodajnih brojki. Srećom po automobilske sladokusce, sada je u fazi revolucije.
Svoju je Micru doslovno transformirao u odnosu na generaciju koja je prije nekoliko dana otišla u povijest. Ponajprije automobil je sada – dojmljiv. Dužina mu je 3,99 metara što je povećanje od 174 mm, širina je došla do 1743 mm, ili +78 mm, ali je zato automobil za čak 5,5 centimetara snižen, na 1455 mm. Jasno je stoga da se dobilo znatno izraženijiu figuru koja itekako koketira sa sportskim automobilima.
Brojnim se sustavima nove Micre upravlja putem multimedijskog sustava ugrađenog visoko u sredini armaturne ploče. Najnapredniji sustav zove se NissanConnect. Dio je serijske opreme paketa Tekna i N-Connecta, a uz nadoplatu je dostupan i u paketu Acenta. Paket opreme Acenta serijski je opremljen multimedijskim sustavom Display Audio, a paket Visia opremljen je osnovnim audio sustavom.
Energična unutrašnjost izrađena od materijala vrhunske kvalitete, najbolji vozački položaj u klasi i intuitivne tehnologije prvi put ugrađene u automobil ove klase. Potpuno nova Micra odlikuje se okretnošću te uzbudljivim, pouzdanim i sigurnim voznim osobinama, tako da se toj generaciji može dodati i pridjev – revolucionarna. Peta generacija ovog modela predstavlja golemi napredak u odnosu na prethodnicu i tri iznimno uspješne generacije tog gradskog automobila koji je europsku premijeru imao 1983. godine.
Micra je sada i tehnološki predvodnik te je opremljena brojnim sustavima za nadzor kakve obično nalazimo u skupljim automobilima, a sada su prvi put dostupni u Micri. Među njima je inteligentni sustav upozorenja i korekcije izlaska iz voznog traga, sigurnosni sustav koji blagim korekcijama prema potrebi Micru vraća na pravu putanju. Nissanov hvaljeni panoramski sustav Intelligent Around View Monitor – prvi put predstavljen u crossoverima Qashqai i Juke – također je prvi puta dostupan u Micri. Te i brojne druge tehnologije jasan su rezultat Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, vizije budućnosti bez emisija i nesreća sa smrtnim posljedicama.
Automobil je dostupan s tri motora smanjena obujma – dva benzinska i jednim dizelskim – a svi snagu prenose putem peterostupanjskog ručnog mjenjača. Najmanji s turbo punjačem ima 0,9 litara i 90 KS, klasični atmosferski iz jedne litre izvlači 71 KS, a tu je i 1,5-litreni dizelski turbomotor s 90 »konja«. Paketi opreme su visia, acenta, N-connecta i tekna.
Nissan Micra diči se s 33 godine povijesti i prodajnog uspjeha u Europi. Predstavljena je 1983. i otada je jedno od neprepoznatljivijih imena na automobilskom tržištu. Obožavaju je i kupci, koji su tijekom godina pokazali iznimnu vjernost ovom modelu. Od predstavljanja je prodano više od sedam milijuna primjeraka, od čega više od 3,3 milijuna na europskom tržištu.
Prodaja najnovije Micre već je krenula i u Hrvatskoj. Cijene nisu baš popularne, kad ih dakako uspoređujemo s B segmentom, ali s obzirom na viđeno kao i na opće karakteristike, nisu ni pretjerane. Najpovoljnija je opcija s najmanjim atmosferskim motorom u paketu opreme »visia« – 102 tisuće kuna. S turbobenzincem cijena joj je 113 tisuća, a najpovoljnija dizelska verzija je 124 tisuće kuna. Odemo li na drugi kraj palete ponude, u paket opreme »tekna«, najskuplji benzinac je 140 tisuća kuna, dizelaš 151,5 tisuća. Konkretno, cjenovno razred je jednak kompaktnim automobilima. Zaslužuje li to nova Micra? Pokazat će prva testiranja koja slijede već ovih lipanjskih tjedana.