
Foto Harley Owners Group
Hrvatska je domaćin 31. European H.O.G. Rallyja, jednog od najvećih europskih moto-događaja. Od 12. do 15. lipnja 2025. godine, Medulin i Pula postaju pozornica života na dva kotača
povezane vijesti
Gotovo da nema osobe koja barem jednom u životu nije čeznutljivo pogledala prema vozaču Harley-Davidsona, zamišljajući sebe kako u kožnoj jakni juri moćnu, kromiranu zvijer, prkosi pravilima i stapa se s horizontom.
Harley nije samo motocikl – to je simbol slobode, identiteta i autentičnog načina života. Toliko je karizmatičan da osvaja i one koji nikada nisu sjeli na motor.
Ovoga lipnja, upravo ta zarazna energija zavladat će Istrom. Hrvatska je domaćin 31. European H.O.G. Rallyja, jednog od najvećih europskih moto-događaja. Od 12. do 15. lipnja 2025. godine, Medulin i Pula postaju pozornica života na dva kotača.
Tim povodom razgovarali smo s Borisom Žgombom, predsjednikom Uprave Uniline Grupe kako bi nam otkrio detalje ove velike priče koja nas uskoro očekuju.
Duh zajednice
Ovogodišnji 31. European H.O.G. Rally jako je veliki događaj za naše područje. Veličina tog događaja je upravo u Harley-Davidson zajednici koja je sama po sebi prilično velika. Možete li nam reći nešto malo više o toj zajednici, ali i kako ste se uspjeli povezati i ostvariti ovogodišnju suradnju?
– Ova suradnja rezultat je dugoročnog promišljanja, strateškog rada i međunarodnog povjerenja koje je Uniline, kao vodeći DMC za jugoistočnu Europu, gradio godinama.
Izuzetno smo ponosni što smo upravo mi ti koji su uspjeli dovesti ovako velik i globalno važan događaj u Hrvatsku. Ovo nije samo priznanje našoj stručnosti, već i potvrda da se Hrvatska sve snažnije pozicionira na karti najvažnijih svjetskih destinacija.
Harley Owners Group (H.O.G.), osnovan prije više od 40 godina, danas okuplja više od milijun članova diljem svijeta i daleko nadilazi definiciju motociklističke udruge.
To je globalna obitelj koja njeguje specifičan način života – slobodan, strastven i duboko autentičan. U Hrvatskoj je aktivno više od tisuću vozača Harleyja, koji su svi dio te velike, povezane mreže.
Ono što me osobno posebno veseli jest vidjeti kako Harley-Davidson uspijeva spojiti ljude iz različitih kultura, profesija i generacija kroz zajednički identitet, stil i filozofiju.
Upravo će taj duh zajednice biti u središtu četverodnevnog programa ovogodišnjeg European H.O.G. Rallyja – proslava strasti, prijateljstva i slobode na dva kotača. Harley-Davidson i Uniline, u partnerstvu s Gradom Pulom i Općinom Medulin, uz podršku turističkih zajednica Medulina, Pule, Istarske županije i Hrvatske turističke zajednice te pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i sporta, okupili su snage kako bi organizirali događaj koji nadilazi samu motociklističku strast – European H.O.G. Rally 2025.
Boris Žgomba / Foto Milivoj Mijošek
Koliko je sve to skupa organizacijski zahtjevno; kad su krenule pripreme i što su sve podrazumijevale?
– Pripreme za organizaciju krenule su gotovo prije dvije godine, što jasno govori o kompleksnosti i zahtjevnosti ovog projekta. Riječ je o velikom logističkom i organizacijskom izazovu koji uključuje koordinaciju s brojnim međunarodnim partnerima, lokalnim institucijama, hitnim službama, kao i samom Harley-Davidson zajednicom.
Osim tehničkih i administrativnih zadataka, pripreme su podrazumijevale detaljno planiranje programa, smještaja, prijevoza, komunikacije s ekipama iz cijelog svijeta te usklađivanje svih aktivnosti sa sigurnosnim protokolima.
Svaki segment događaja pažljivo je osmišljen kako bi sudionicima pružio nezaboravno iskustvo, a istovremeno osigurao besprijekornu izvedbu. Sve to zahtijevalo je predan rad brojnih timova, kontinuiranu komunikaciju i prilagodbe, ali i strast prema onome što radimo – stvaranju događaja koji ne samo da promiče Harley- Davidson lifestyle, već i jača poziciju Hrvatske kao vrhunske destinacije za ovakav susret globalnih razmjera.
Bližimo se ovom eventu, uzbuđenje raste, a čini se i završne pripreme dobivaju konačne konture. Što možete reći o ovoj posljednjoj etapi prije samog događaja i koliko truda sve to iziskuje?
– Iako smo iza sebe već imali dugotrajan proces planiranja, upravo su ovi završni dani najintenzivniji jer se sve komponente događaja konačno slažu u savršenu cjelinu.
Timovi rade gotovo bez prestanka kako bi osigurali besprijekornu realizaciju – od postavljanja infrastrukture do koordinacije s lokalnim službama i međunarodnim gostima.
Za Hrvatsku i cijelu regiju, to je prilika da pokažemo svoju gostoljubivost, organizacijsku snagu i ljepote destinacije pred okupljenim zaljubljenicima u motocikle iz cijelog svijeta.
Hrvatska ovim događajem šalje svijetu autentičnu razglednicu – zemlja koja zna organizirati vrhunske događaje, koja živi turizam i koja ima što ponuditi i u globalnom kontekstu.
Višestruke koristi
Događaj je i dobro tempiran, na sam početak sezone. Hoće li upravo taj moment biti najbolja pozornica za Harley-Davidson zajednicu pa samim tim i za brojnu publiku koju očekujemo?
– Apsolutno. Početak sezone nosi sa sobom posebnu energiju, ljudi su željni doživljaja, putovanja i novih susreta. Upravo zato jedan od naših ključnih ciljeva bio je produžiti sezonu kroz kvalitetan sadržaj.
Ovakvi događaji savršeno se uklapaju u tu viziju – donose snažan motiv dolaska u predsezoni, pokreću turizam i potvrđuju da Hrvatska ima kapacitete za vrhunske sadržaje i izvan glavne sezone.
Nemalo ste puta spominjali da je ovaj event jedan od najvećih koji ugošćujemo ove godine u Hrvatskoj. Koji su njegovi kratkoročni, a koji dugoročni benefiti?
– Ovaj događaj donosi višestruke koristi koje se očituju kroz različite aspekte, od neposrednog ekonomskog učinka do dugoročnog pozicioniranja Hrvatske na međunarodnoj sceni.
S jedne strane, snažno potiče lokalnu ekonomiju: hoteli, restorani, prijevoz i niz povezanih usluga bilježe povećanu potražnju, dok istodobna medijska prisutnost dodatno promovira regiju kao atraktivnu i relevantnu destinaciju.
S druge strane, ovakvi događaji konkretno doprinose jačanju međunarodne percepcije Hrvatske kao zemlje sposobne za organizaciju velikih, kompleksnih i visoko standardiziranih događanja.
To otvara prostor za nove investicije, strateške suradnje i razvoj projekata koji će nadživjeti sam događaj. Samim time, potiče se održivi turizam – ne temeljen isključivo na brojkama, već na kvaliteti sadržaja, autentičnim iskustvima i lokalnoj vrijednosti.
Foto Harley Owners Group
Pula i Medulin su centri ovog događaja; što konkretno za te sredine on znači i kakve su najave već sad u brojkama sudionika?
– Pula i Medulin ove su godine preuzeli glavnu ulogu, i to s punim razlogom. Očekujemo gotovo 100.000 posjetitelja, više od 20.000 motociklista i čak 2.500 Harley-Davidsona koji će proći kroz Istru u spektakularnoj vožnji.
To je ogroman organizacijski zahvat, ali i velika prilika za cijelu regiju. Zahvaljujem svim stanovnicima Pule i Medulina na strpljenju, toploj dobrodošlici i spremnosti da zajedno izgradimo iskustvo po kojem će Istra, a time i Hrvatska, ostati zapamćena.
Snažno očekivanje
Pretpostavljam da i među vama, kao organizatorima, vlada uzbuđenje, ali i odgovornost da sve prođe kako treba?
– Naravno, u zraku se osjeća snažno iščekivanje, ali i svijest o ozbiljnosti i odgovornosti koju nosi zadatak pred nama. Svjesni smo da će se ritam svakodnevice mještana na nekoliko dana promijeniti, no vjerujemo da će pozitivna energija, prilike za lokalne poduzetnike i međunarodna vidljivost Istre to itekako nadoknaditi. Naš zadatak je da sve protekne sigurno, organizirano i uz poštovanje prema domaćinima i gostima.
Kada tisuće motocikala dolaze u novo okruženje, svaka pojedinost mora biti promišljena – od privremene regulacije prometa do koordinacije događanja na više lokacija. I tu nam podrška lokalne zajednice znači apsolutno sve.
Ovaj veliki događaj, naravno, otvara vrata i pojačava vidljivost naše južne Istre, ali i šire. U čemu se to najviše očituje i što konkretno donosi u turističkom sektoru?
– Ugostit ćemo velik broj posjetitelja iz cijelog svijeta, od kojih mnogi prvi put dolaze u ovaj dio Hrvatske. To konkretno znači pune smještajne kapacitete, povećanu potražnju u restoranima, turističkim turama, najmu vozila i brojnim drugim uslugama.
No još je važnije ono što gosti nose sa sobom – autentičan doživljaj, emociju i priču koju dijele dalje. U dugoročnom smislu, upravo takva iskustva stvaraju ambasadore destinacije. A to je najvredniji oblik promocije koji turizam može donijeti – iskren, osoban i nemjerljivo učinkovit.
Foto Harley Owners Group
Kakva su Vaša očekivanja za predstojeći događaj i čemu se najviše veselite?
– Očekivanja su velika, ali realna, jer znamo koliko je truda uloženo i koliko su svi uključeni dali svoje najbolje da sve, od prvog do posljednjeg dana, funkcionira besprijekorno. Veselim se trenutku kada sve to postane stvarnost – kada motori preplave Istru, kad se osjeti prvi val adrenalina, kada pozornice ožive, a gradovi pulsiraju energijom koju donosi ova jedinstvena zajednica.
No, najviše se veselim onome što slijedi kada sve utihne – emociji koju će posjetitelji ponijeti sa sobom i zbog koje će se poželjeti vratiti. To je ona vrijednost koju brojke ne mogu izmjeriti, ali koja ostavlja najdublji trag. I upravo u tome leži pravi uspjeh.
Kultni status
Povijest Harley-Davidson motora počinje 1903. godine u Milwaukeeju, Wisconsin, kada su William S. Harley i braća Arthur i Walter Davidson izradili prvi prototip motocikla u maloj drvenoj radionici.
Njihova vizija bila je stvoriti motor koji će olakšati vožnju bicikla – no ubrzo su stvorili nešto mnogo veće. Prvi pravi model, poznat kao Silent Gray Fellow, stigao je 1905., a tvrtka je brzo stekla reputaciju po izdržljivosti i snazi svojih motocikala.
Tijekom Prvog i Drugog svjetskog rata Harley-Davidson je opskrbljivao vojsku tisućama motora, učvrstivši svoj status američke ikone. U desetljećima nakon rata, brend je postao simbol slobode, pobune i cestovne avanture.
Danas je Harley-Davidson jedan od najprepoznatljivijih proizvođača motocikala na svijetu, s bogatom tradicijom i kultnim statusom među zaljubljenicima u dvokotače.