
Uz oštrije, pravilnije linije karoserije, naglašenu funkcionalnost i vrlo odgovorne motore, onu tako privlačnu notu emocionalnosti Kodiaqu daje niz »simply clever« zanimljivosti
Škoda je u Šibeniku predstavila redizajniranu verziju Octavije u sedanskom i karavanskom izdanju, ali i perjanicu svoje recentne ponude, veliki i vrlo zanimljiv SUV Kodiaq.
Riječ je o automobilu koju u najvećoj mogućoj mjeri reprezentira najnovija dizajnerska stremljenja koja karakteriziraju ovog popularnog češkog proizvođača automobila. Oštrijih i pravilnijih linija, s LED svijetlima, a tu je i najveći međuosovinski razmak u klasi. Iako je dominantno riječ o urbanom terencu, specifične plastične zaštite jasno daju do znanja kako je Kodiaq itekako spreman i za izlete u divljinu.
Oprema je vrlo bogata – dvozonska kilma, grijana sjedala i kolo upravljača, infotainment sustav koji je također jedan od najizdašnijih u klasi. Svakako, taj dio radio-navigacijskog sustava je karakterističan i za Octaviju. Kao zanimljivost ističemo da je »update« za navedene infotainmente dio – cjeloživotnog jamstva. Ako se pak želi povezati pametne telefone i Kodiaqov sustav, sve je apsolutno povezivo tako da se na taj način stvara specifično jedinstvo vlasnika i vozila.
Bogata je i serijska, »active« oprema – kako su analize pokazale ona u cijelosti zadovoljava čak i izbirljivije kupce. Tu i serijski 17-colni alu-naplaci, a pravo veselje izazivaju »simply clever« dosjetke – s -Kodiaqom se primjerice dobivaju i dekice kojima se mogu pokriti putnici na stražnjim sjedalima. Jako je visoka razina zaštite, a »area view« i »trailer assist« su dobro došla pomoć koja olakšava »najteže« dijelove vožnje – parkiranje ili pak vožnju unatrag. Posebno ako je na vozilo prikopčana i prikolica. Kodiaq i Octavia u višim paketima opreme imaju i radarsko prepoznavanje pješaka što je odlična novost.
A Škodu, pa tako i Kodiaq karakteriziraju iznimna prostranost i funkcionalnost. Krenemo li od međuosovinskog razmaka od jako velikih 2778 mm preko visine koja iznosi 1655 mm, ili pak širine od 1800 mm vidi se kako je Kodiaq u svemu rekorder. A tek prtljažnik… pravo zadovoljstvo, a njegov volumen od 720 litara je apsolutni kralj u klasi. A i stražnja se klupa može pomicati 18 centimetara te se tako dobiva idealnu konfiguraciju kabine i prtljažnog prostora.
Motori su benzinci snage od 125 KS pa se do 2-litrenog od 180 »konja«, dok su dizelaši snažni od 114 KS pa sve do 2-litrenog moćnika od 240 konja koji uskoro dolazi u prodaju.
Kodiaq kreće s cijenom od 176 tisuća kuna. Verzija je to s baznim benzincem s početnom, ali vrlo bogatom opremom. Dizelaš kreće s 236 tisuća kuna ali u verziji sa 150 KS i DSG mjenjačem. U dogledno vrijeme u ponudu će bit i slabiji dizelaš s ručnim mjenjačem po znatno povoljnijoj cijeni, no za sada je u ponudi kao najpovoljniji samo navedeni.
Škoda je u Hrvatskoj s 8 posto tržišnog udjela te sa 16 posto porasta prodaje na hrvatskom tržištu u prvim mjesecima 2017. godne ostvarila najveći porast prodaje od svih srednjoeuropskih država. Octavia je već deset godina u top3 modela u svojoj klasi. Ponosni smo i na dizajn koji nakon Superba donosi i Kodiaq, čij je naziv inače došao po jednoj vrsti medvjeda što živi na Aljasci kao i grada na istom području.
I za kraj Škoda globalno ove godine očekuje 1,2 milijuna prodanih primjeraka. A da je to moguće, jamči i podatak da će se do kraja godine pojaviti nova generacija Yetija koji bi također trebao zauzeti dobar dio prodajnog kolača, istaknula je direktorica hrvatske ispostave Škode Elisabeth Bruder.
Octavije, li osmi poslijeratni Škodin model prema čemu se i osmislilo naziv, dolaze s redizajnom koji im daje još veću osobnost, posebno ako se pogleda današnju modelsku gamu najvećeg češkog industrijskog postrojenja. LED svijetla ispred i iza, alu-naplaci, novi stražnji odbojnik te neznatne promjene unutrašnjosti poput deset vrsta ambijentalnog osvjetljenja.
Octavija je već u prodaji, a početna joj je cijena u active paketu s benzinskim motorom snage 86 »konja« je 129 tisuća kuna. Dizelaš starta s 90 KS, a cijena mu je 146 tisuća kuna. Ono što ističu u Škodi je porast sadržajnosti i kvalitete svakog pojedinog model čime se zapravo postiže efekt – sniženja cijene.