Reakcije na tekst Novog lista

Jadrolinija i Uljanik tvrde: trajekti “Kornati” i “Brač” su sigurni!

Portal Novilist.hr

 Brodovi imaju sve potrebne certifikate i uvjerenja, navode u svome reagiranju uprave riječkog brodara i pulskog brodogradilišta



RIJEKA Nakon što je u Novom listu objavljen tekst o novim Jadrolinijim trajektima “Kornati” i “Brač” koji su, prema tvrdnjama Jadrolinijinog inspektora za investicije i razvoj dipl. ing. brodogradnje Marina Kustića, isporučeni s nizom nedostataka zbog čega su nesigurni, a njihovo održavanje skuplje nego se predviđalo, reagirali su iz Jadrolinije, ali i iz Uljanika koji je brodove gradio. 


“Vezano za tekst objavljen u Novom listu prvenstveno bismo htjeli našim putnicima poručiti kako je putovanje našim brodovima u potpunosti sigurno što dokazuju i svjedodžbe Hrvatskog registra brodova koje posjeduje svaki brod u floti kao i preko 190.000 putnika i preko 93.000 vozila prevezeno dosada na novogradnjama »Kornati« i »Brač«. Nadalje, ističemo kako je većina iznesenih podataka, činjenica i tvrdnji u tekstu netočna. Začuđuje nas činjenica da autor teksta nije objavio očitovanje Jadrolinije koje mu je Uprava Društva dostavila prije dva mjeseca. Još jednom izričito tvrdimo kako su komercijalni interesi Društva maksimalno zaštićeni kroz ugovore potpisane s brodograditeljem”, piše u reagiranju Jadrolinije Rijeka.


“Temeljem Zakona o medijima NN 59/04 zahtijevamo objavu sljedećeg reagiranja na netočne tvrdnje navedene u članku pod naslovom »Preteški i nesigurni brodovi ugrožavaju sigurnost plovidbe« koji je objavljen u vašem listu. Proizvoljan, jednostran i štetan navod kako su trajkti izgrađeni za Jadroliniju preteški i nesigurni te ugrožavaju sigurnost plovidbe u potpunosti je neistinit i ULJANIK Brodogradilištu uzrokuje veliku štetu za koju ćemo materijalnu naknadu i moralnu zadovoljštinu zatražiti pred adekvatnim institucijama.


Budući da navedeni brodovi imaju sve potrebne certifikate i uvjerenja, izdana od Hrvatskog registra brodova, o tehničkoj ispravnosti i spremnosti za sigurnu plovidbu, te da su izgrađeni u skladu s dobivenom dokumentacijom od strane naručitelja tj. Jadrolinije, ne možemo se oteti dojmu kako je Uljanik iskorišten u svrhu unutarnjeg obračuna oko raznih nama nepoznatih interesa.Ne želeći ovim i na ovakav način lamentirati o tehničkim mogućnostima broda, moramo naglasiti da svi brodovi imaju mogućnost prevoziti ugovoreni broj automobila i putnika, te da nijedna od njihovih najvažnijih prijevoznih karakteristika nije upitna.


No, radi ozbiljnosti teme i značaja samih brodova koje sami korisnici tj. posade ocjenjuju kao ponajboljim u floti Jadrolinije, Uljanik posjeduje svu dokumentaciju koja na sasvim drugačiji način daje prave odgovore na razloge s područja ugovorenih obveza o gradnji, ali nikako ne dovodeći u pitanje sposobnost broda za sigurnu plovidbu za što isti imaju i sve potrebne certifikate Hrvatskog registra brodova.ULJANIK Brodogradilište će s tom dokumentacijom, ukoliko bude bilo potrebno, svakako na pravom mjestu i u pravo vrijeme, otkloniti i najmanju sumnju u svoju odgovornost za određena tehnička rješenja koja ne narušavaju sigurnost broda a koja su proizašla iz projekta koji je izrađen prema zahtjevu Jadrolinije u drugim projektnim tvrtkama”, piše u reagiranju ULJANIK Grupe koje potpisuje Hrvoje Markulinčić, direktor Poslovno informacijskih sustava.