Projekt NEXT-E

Hrvatska dobiva punionice za električna vozila: Na autocestama 30 komada do 2020.

Bojana Mrvoš Pavić

Trideset punionica za električna vozila na hrvatskim autocestama do kraja 2020. / Foto Silvano JEŽINA

Trideset punionica za električna vozila na hrvatskim autocestama do kraja 2020. / Foto Silvano JEŽINA

Gdje će se točno nalaziti punionice u Hrvatskoj, na kojim točkama, za sada nije poznato, no u HEP-u, koji će biti nositelj projekta kod nas, napominju kako će Hrvatska dobiti ukupno 30 punionica iz ovog programa, od čega 26 brzih te četiri ultra brze. Sve će se nalaziti na autocestama, redom Goričan – Zagreb, Rijeka – Zagreb, Zagreb – Split i Bregana – Lipovac



ZAGREB . Do kraja 2020. godine će na Transeuropskoj prometnoj mreži autocesta kroz Češku, Slovačku, Rumunjsku, Mađarsku, Sloveniju i Hrvatsku biti postavljene 222 brze punionice za električna vozila te još 30 ultra brzih, čime će se stvoriti ključna infrastruktura punionica električnih vozila u tim državama. Riječ je o projektu NEXT-E koji će financirati EU sa 18,84 milijuna eura bespovratnih sredstava.


Gdje će se točno nalaziti punionice u Hrvatskoj, na kojim točkama, za sada nije poznato, no u HEP-u, koji će biti nositelj projekta kod nas, napominju kako će Hrvatska dobiti ukupno 30 punionica iz ovog programa, od čega 26 brzih te četiri ultra brze. Sve će se nalaziti na autocestama, redom Goričan – Zagreb, Rijeka – Zagreb, Zagreb – Split i Bregana – Lipovac.


Projekt NEXT-E je odabran između 152 druga transportna projekta, od početnih 349, koji su aplicirali za ukupan iznos bespovratnih sredstava od 7,5 milijarde eura. Njegovi su začetnici vodeće grupe iz sektora električne energije, nafte i plina koji su ujedinili snage s proizvođačima opreme (proizvođačima automobila) te stvorili mrežu punionica električnih vozila kao održivu alternativu postojećoj ICI mreži (mreži vozila s unutarnjih izgaranjem).




Konzorcij se sastoji od društava E.ON grupe (Zapadoslovenská energetika iz Slovačke, E.ON Češka Republika, E.ON Mađarska, E.ON Rumunjska), društava MOL grupe (koje predstavljaju podružnice u svih šest država), Hrvatske elektroprivrede u Hrvatskoj, PETROL-a (u Sloveniji i Hrvatskoj), Nissana i BMW-a. Aktivnosti na projektu su započele 2017. godine, i planira ih se završiti do kraja 2020. Sredstva su odobrena u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), financijskog mehanizma EU-a kojim se podupiru infrastrukturne mreže. Komisija predlaže ulaganje 2,7 milijardi eura u 152 ključna transportna projekta kojima se podupire konkurentna, čista i povezana mobilnost u Europi.