U 10 dana 500 milijuna dolara

“Destiny” izazvao eksploziju među gejmerima

Danko Radaljac

»Destiny« su već proglasili najskupljom računalnom igrom na svijetu, jer je navodno potrošeno pola milijarde dolara u njenu izradu, ali zarada je već na startu pokrila uloženo



Activision rijetko radi pogreške kad su računalne igre u pitanju. »Destiny« je tako postao hit i prije nego li se pojavio u prodaji, a već prvih dana zarada od prodaje dosegnula je pola milijarde dolara. Iako je dio kritike bio tek osrednje zadovoljan samom igrom, već se sad može reći da Activision ima novi hit. 


Za početak treba znati kako Activision Blizzard, kako se tvrtka zove punim imenom, nije napravio igru, on je tek izdavač. Na osnovi ekskluzivnog ugovora, igru za njih je proizveo Bungie, sam po sebi poznati gejmerski developer. »Halo« serija igara poznata je gotovo svakome tko se volio ili voli zabavljati na računalima i konzolama, a ujedno je najveća uspješnica ovog proizvođača. S druge strane, Activision Blizzard je div igraće industrije, uz Nintendo najveća tvrtka koja se bavi izradom, izdavanjem i distribucijom igara. Nastala je fuzijom Activisiona i Blizzarda, a popis igara za koje su zaslužni govori sam za sebe. Najpoznatija pucačina »Call of duty« je upravo njihova, kao i »Tony Hawk«, »Guitar Hero«, »Starcraft«, »Diablo« te najpoznatija massive-multiplayer igra ikada – »World of Warcfart«. Ukratko, na »Destiny« su radili divovi računalnih igara.   

Napuhavanje


Već od početka razvoja ova je igra izazivala veliku pozornost javnosti. O tome da su se Activision i Bungie dogovorili o pokretanju nove igre prvi je pisao LA Times, jer je to dugo vremena bila tajna. Nakon izlaska u javnost s tim podacima, stručni časopisi gotovo da su iz dana u dan pratili razvoj igre. Šef Activision Blizzarda Robert Kotick u jednom je trenutku izjavio kako je budžet za razvoj oko 500 milijuna dolara.



Scenarij se odigrava nekoliko stotina godina u budućnosti. U jednom trenutku nastupilo je Zlatno doba, tijekom kojeg je čovječanstvo živjelo u miru i prosperitetu. Koloniziralo je Sunčev sustav. No, onda se događa intergalatička katastrofa, nazvana Kolaps, a jedini preživjeli ljudi su oni koje je na samoj Zemlji spasilo lebdeće svemirsko biće poznato kao Putnik. Putnik u nekom obliku nesvjestice lebdi nad posljednjim slobodnim i sigurnim gradom na Zemlji, dok su kolonije, ali i sam dio našeg planeta, zauzele četiri izvanzemaljske civilizacije. Cilj igrača je da kao borci iz posljednjeg grada suzbiju najezdu izvanzemaljskih kultura i vrate sjaj čovječanstvu, ali i iz nesvjesnosti probude Putnika.





No, to je nedugo nakon toga negirao izvršni direktor Bungieja Pete Parsons. Kada se pogleda igra danas, poslije izlaska, može se zaključiti kako je priča o pola milijarde dolara ipak bila napuhavanje, vjerojatno iz marketinških razloga. Koliko god bila dobra i koliko god su neke stvari u njoj sigurno skupe, tolike stotine milijuna dolara ipak su pretjerivanje. 


Igra je izašla 9. rujna, a do danas je prema tvrdnjama izdavača uprihodila i više od 500 milijuna dolara. Uspjeh alfa i beta verzije (testne igre kojese daju igračima ne bi li se uočile pogreške) bio je takav da su predbilježbe išle kao lude. A pri tome, jedna se stvar ne smije zaboraviti: za sada su samo izašle verzije za igraće konzole (Playstationi i XBoxovi), dok se verzija za osobna računala tek očekuje. »Activision Blizzard« često se u gaming svijetu naziva tvornicom novca i sad je jasno da s time nastavljaju.   

Dijeljenje


No, možda bi bilo dobro kazati riječ ili dvije i o samoj igri. U svojoj osnovi, radi se o SF pucačini, s time da se proizvođač potrudi dodati neke elemente massive-multiplayera, s tim da Bungie izvjegava taj naziv, već je imenuju »pucačinom u dijeljenom svijetu«. Pojednostavljeno rečeno, u igri možete sretati određeni broj stvarnih ljudi, koji također igraju, ali nema klasičnih serverskih igara, kako je to primjerice u »World of Warcraft«. Proizvođač i izdavač napominju i kako će puna igrivost biti tek na najvećem nivou likova, a radi se o 20, dok su našli i objašnjenje za scenarij koji se kod kritičara najčešće navodi kao najveća zamjerka. Naime, Bungie će raditi još tri nastavka, i sama priča unutar igre će se razvijati. Kao najveću vrlinu ističe se da je zbog socijalnog elementa igre, odnosno kontakta s drugim ljudima, moguće ući u zaplete koje razvojni tim uopće nije sam smislio. Živi bili, igrali, pa vidjeli.