Sao Paolo

Završen Tjedan mode: Brazilski dizajneri na krizu odgovorili bojama i uzorcima

Ana Braškić

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Tijekom četiri dana kolekcije za proljeće 2017. predstavilo je 38, većinom brazilskih, brendova. Izostali su najpoznatiji, a kolekcija koju je za Riachuelo napravio Karl Lagerfeld odmah je puštena u prodaju



Kriza koja je pogodila Brazil nije zaobišla niti 41. izdanje Tjedna mode u Sao Paulou, petog po veličini modnog događaja ove vrste u svijetu. Od 25. do 29. travnja na njemu je odjeću i obuću za proljeće 2017. predstavilo 38 brandova, a izostali su brandovi kao što su Colcci, Gisele Bundchen i Animale.


Ipak, krizi unatoč, događaj je financirao rekordan broj sponzora, njih sedamnaest, koji su u odnosu na lani uložili 20 posto manje novaca. Takva situacija utjecala je i na minimalističko uređenje paviljona, ali i na specijalne efekte na pisti. No unatoč svemu navedenom pistom su prošetale nove generacije modela, a dizajneri su odlučili dati svoj odgovor na krizu i stanje u zemlji mnoštvom boja i uzoraka.


– Živimo u pesimističnom trenutku pa sam odlučila odati počast onome Brazilu kakvog svi poznajemo – punom boja, bojama, umjetnosti, sreće i veselja. Kriza dolazi i odlazi, ali ne smijemo zaboraviti tko smo, rekla je dizajnerica Patricia Bonaldi.




Brazilski tjedan mode otvorila je Lilly Sarti kolekcijom inspiriranom fantastičnim bićima i narodnim pričama sa sjevera Brazila. Prvi put na ovom tjednu mode predstavio se brand Amabilis, jedan od pobjednika projekta Top 5 kojim Sao Paulo Fashion week podržava rad mladih dizajnera. Jedan od onih kojima kriza nije zasmetala da prirede ekstravagantan show bio je Ronaldo Fraga koji je također izlagao prvog dana, isto kad i već afirmiran brazilski modni brand Apartment 03.


U utorak je predstavljen rezultat suradnje Karla Lagerfelda i branda Riachuelo, specijaliziranog za takozvani fast fashion. Iako sam Lagerfeld nije doputovao u Sao Paulo u njegovo ime obratio se Pier Paolo Righi.


– Nas kriza nije zabrinula. Da je ista politička situacija bila prošle godine, svejedno bi napravili kolekciju za brazilsko tržište. Ljudi su isti, radosni i život ide dalje. Kada se dogodio teroristički napad u Parizu, nismo zatvorili dućane i ostali doma, nastavili smo živjeti, kazao je Righi. 


Umjesto Lagerfelda reviju je zatvorila poznata brazilska manekenka Isabeli Fontana, a sva je odjeća odmah otišla u prodaju. Cijene su se kretale od 15 do 100 dolara što je za predmet s Karlovim potpisom jako povoljno.