ELFS

Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić slave 20 godina modnog postojanja: ‘Sreća je pomogla da talent pretvorimo u posao’

Edita Burburan

Foto: DANIJEL GALIĆ

Foto: DANIJEL GALIĆ

"Mjesečno osiguravamo 20-ak plaća. Kad otplatimo kredite, ostane nam za pristojan život i sitne radosti", kaže dvojac

Modni brend ELFS ove godine obilježava 20. rođendan, jer je točno toliko prošlo otkako su se Aleksandar Šekuljica i Ivan Tandarić upoznali na fakultetu i krenuli u modna istraživanja. Slavljenička revija zakazana je za 15. travnja u Pavilionu 1 Family Malla gdje će ovaj modni dvojac ujedno predstaviti i svoju novu kolekciju proljeće/ljeto 2024.


ELFS je 2004. krenuo s proljećem i namijenio svoje lepršave modele mladoj publici te postao prepoznatljiv po veselim pop art, disco i trash motivima.


Publika i kritika odmah su prepoznali njihovu modnu misao kojom se dvojac obratio mladim urbanim ljudima na tragu talijanske i američke modne scene.


Prvu trgovinu otvorili su 2009., i to u vrijeme potpune krize kad su svi zatvarali svoje trgovine. Mnogi nisu vjerovali da će im se posrećiti, ali nedugo za prvom zagrebačkom adresom zaredale su se trgovine u Zadru, Splitu, Rijeci, Dubrovniku zatim Hvaru i prošle godine u Opatiji. U međuvremenu su otvorili i web-shop, što se u vrijeme COVID-19 pokazalo pravim potezom.


Modni dvojac koji dobio je i simpatičan nadimak Dolce&Gabanna s Balkana, a ni danas ne posustaju u stvaranju novih modnih trendova i rješenja.


Njihovi lepršavi uzorci uklopljeni u mladalački dizajn i oblikovani u precizne krojeve postali su sinonim mode za sve mlade, pa nije za čuditi se što su njihove kreacije najčešći izbor maturantica, a haljine im često zablistaju i na djevojačkim večerima.



S Doris Pinčić

Veliko slavlje


Je li sve spremno za veliko slavlje, pretpostavljam da nova kolekcija nestrpljivo čeka na svoj prvi izlaz, a ovaj put i slavljenički. Što ste pripremili?


ALEKSANDAR: Pripremili smo veliku slavljeničku kolekciju, a kako slavljima priliči njome prevladavaju svečaniji komadi.


Imali ste zanimljivu strategiju, najprije ste osvojili ulicu, a danas ste glavni akteri maturalnih i djevojačkih večeri, čija je to bila ideja, tko je od vas više posvećen poslovnoj strategiji?


ALEKSANDAR: Poslovne strategije nam se uvijek isprepliću i nadopunjavaju. Dio sazrijevanja brenda je osluškivanje potreba tržišta i ponuditi svoje rješenje za različite potrebe.


Započeli ste kao studenti, pročitala sam kako ste propuštali studentske izlaske i šparali za igle i konce, za što danas šparate?


IVAN: Nije nam žao što smo se u mladosti odricali, jer smo uspjeli od naše strasti napraviti ozbiljan posao koji mjesečno osigurava 20-ak plaća. Kad otplatimo kredite ostane nam za pristojan život i sitne radosti. Aleksandru je bilo kakav vikend-izlet uvijek je dobra ideja.



Inspiracija

Inspiriraju li vas šetači, slučajne prolaznice?


IVAN: Inspiracija je neobična stvar, ponekad je tražiš u svemu, a onda se pojavi sa strane u nečemu na što ni ne obraćaš pozornost.

Dosljedni i ustrajni


Kad biste ocjenjivali svoj put prema uspjehu, što biste stavili na prvo mjesto: talent, ideju, sreću, poslovnost…?


IVAN I ALEKSANDAR: Sreću!


ALEKSANDAR: Često ponavljamo kako sreća prati hrabre, a mi smo to bili od samih početaka te nam je sreća pomogla da talent pretvorimo u posao.


IVAN: Naravno, važni su i talent i ideja, no najvažnije je biti ustrajan pa će te tad pomaziti i sreća.


Na vašem putu zasigurno je bilo i teških trenutaka, sjećate li se nekog kojeg bi izdvojili kao »prijelomni«?


IVAN: Pamtimo samo sretne dane, ali bilo je i onih manje sretnih poput elementarnih nepogoda, potresa i poplava, a najveći problem, kao i svima, bilo nam je razdoblje korone.


Što su vam govorili roditelji, mame, bake, prijatelji…?


ALEKSANDAR: Uvijek smo imali podršku sa svih strana, i to nam je puno značilo. Danas osjećamo ogroman ponos baš zbog toga što su sada svi ponosni na nas.


No ipak, Ivane, vaša baka je odigrala veliku ulogu, odrastali ste s njom, što vas se u tom odnosu tako dojmilo?


IVAN: Moja baka Milica je uvijek bila glavna podrška. Dok su roditelji radili, s njom sam provodio najviše vremena. Svojim strpljenjem i ručnim radom prvih nekoliko godina uveliko nam je pomagala i u ELFS-u, na čemu smo joj obojica prezahvalni.



S Jelenom Rozgom, Foto: GORAN MATIJAŠEVIĆ

Širina obrazovanja


Ipak ste najprije upisali Filozofski fakultet, španjolski i etnologiju, posluži li vam nešto od tog znanja danas u poslu?


IVAN: Širina u obrazovanju je uvijek dobrodošla u poslu, a pogotovo kad se nadopunjava s pozivom poput mog današnjeg. Nikada nisam požalio ni što sam upisao, kao ni to što sam se ispisao s Filozofskog fakulteta. Svako obrazovanje širi vidike i bez obzira na primarnu karijeru svi imamo mnoštvo različitih interesa koji se isprepleću. Sigurno se i u našem stvaralaštvu nesvjesno protežu motivi koji su vezani uz etnologiju ili hispanistiku.


Aleksandar, vi ste se u djetinjstvu voljeli igrati plastelinom, ali ste tek na nagovor majke upisali Tehnološko-tekstilni fakultet, čini se kako ste obojica imali podršku obitelji, tko vam je danas najveća podrška?


ALEKSANDAR: Prijatelji, obitelj, zaposlenici, a prvenstveno obostrano jedan drugome.


Svojim kreacijama obratili ste se mladoj publici koja baš i nema novca, no unatoč tome vaši se prodajni prostori šire diljem zemlje. Prošle ste godine otvorili i trgovinu u Opatiji, kakva je povratna informacija?


ALEKSANDAR: Nakon otvorenja ELFS trgovina u najvećim gradovima, Rijeci, Splitu i Zagrebu, krenuli smo s otvaranjem turističkih trgovina po hotelskim kućama namijenjenim turistima u Dubrovniku, Hvaru i Opatiji odakle dobivamo drugačiji tip povratnih informacija, uglavnom od stranih gostiju koji su tamo kupci i zaključak je da moda ima internacionalni jezik!



ELFS slavi 20 godina novom kolekcijom

Vrtlarenje za opuštanje

Kako se najradije opuštate, gdje putujete, što volite na svojoj trpezi?


ALEKSANDAR: Vrtlarenje je najbolje uzemljenje, kao i šetnja prirodom, a pogotovo sada kad je krenula sezona šparoga koje svi obožavamo.


IVAN: Proljetne radosti su uvijek odlična uvertira svemu što donosi lijepo vrijeme, a i Eurosong je u proljeće!

Igranje novim


Unatoč tome što ste mladalački brend, mnoge osobe iz javnog života nosile su vaše kreacije, nezaobilazno je spomenuti i bivšu predsjednicu Kolindu Grabar-Kitarović koja je inače voljela isticati hrvatske brendove. Kako biste opisali tu suradnju?


IVAN: Bivša predsjednica u našim je haljinama bila iznenađenje za mnoge. Do tada nas se smatralo dizajnerima mlađe generacije, a ona nam je otvorila sasvim novu nišu uspješnih realiziranih žena s karijerama. Zahvalni smo joj što je podržavajući nas, podržala domaću proizvodnju.


Svojedobno ste izjavili kako biste voljeli odijevati Melaniju Trump te da će ona biti nova varijanta Kim Kardashian, odnosno netko tko će postavljati trendove. Zbog čega mislite da bi ona mogla biti modni primjer?


ALEKSANDAR: U vrijeme kada je bila prva dama, Melania je bila na odličnom putu da postane monda ikona, a što je pošlo po zlu nije na nama da komentiramo. Možemo samo reći kako je haljina iz kolekcije koja je nosila njeno ime bila jedna od najprodavanijih, što već dovoljno govori.


IVAN: Na stranu politički stavovi gospodina Trumpa, koji je i fizički dosta karikiran, njegova supruga Melania je sušta suprotnost, ona je atraktivna i s nepogrešivim modnim ukusom.


Kad kažete nepogrešiv modni ukus, što to podrazumijeva za vas? Što je vaša definicija modnog odijevanja, naime neki ne vole biti moderni već dosljedni, koji bi omjer za vas bio idealan?


IVAN: Stil je nešto što se gradi godinama, a trendovi su prolazni. Ne treba se bojati poigravati novim, u ljudskoj je prirodi težiti za poboljšanjem. Ne postoji univerzalan recept, jer svi smo individue.



Najbolje se pamti


U modnoj industriji dvojci su rijetkost, osim vas na domaćoj sceni nema baš takvih primjera, a na svjetskoj samo su to Dolce&Gabbana. Sviđa li vam se kad vas uspoređuju s njima, jer dobili ste zgodan nadimak Dolce&Gabbana s Balkana, nasmije li vas to?


ALEKSANDAR: Uvijek se dobro nasmijemo kada se neko sjeti nadimka Dolčegabana s Balkana! Ima modnih dvojaca puno i na svjetskoj i domaćoj sceni, ali one najbolje se pamti!


Imate li neki mali savjet za mlade djevojke koje se još traže u modnom izrazu?


ALEKSANDAR: Uvijek treba ustrajati na onome u čemu se ljudi najbolje osjećaju, trendovi dolaze i prolaze i nikada im ne treba robovati.


Tko su za vas modne ikone među celebrityjima?


IVAN: Zaista smo radili sa svima u Hrvatskoj i na ovaj odgovor ulažemo diplomatski modni veto.


Hoćete li nam otkriti bar malo od predstojeće kolekcije, hoće li biti šarena, cvjetna, zlato, srebro… Na čemu je naglasak?


IVAN: Naglasak je na party haljinama i odjelima, a paleta boja je hrabra kao na početku.


Što vas je inspiriralo u kreiranju za ove modele i što vas inače pokreće: glazba, osoba, razdoblje?


ALEKSANDAR: Naši klijenti su naša inspiracija uvijek i zauvijek!


Jednom ste izjavili: »Poželiš napraviti kolekciju za koju nitko neće vjerovati da je nije napravila žena«, možete li to komentirati i otkriti kakva je »ta« žena koja bi je napravila, odnosno za kakvu ženu vi kreirate?


ALEKSANDAR: Sjećamo se te izjave, i to je do tada bila najženstvenija ELFS kolekcija, jako različita, od romantike do strogih formi, što opisuje i ženu za koju kreiramo.


Home kolekcija

Brend ste proširili i na home kolekciju, je li to nešto čemu će te se možda u budućnosti još više posvećivati?


ALEKSANDAR: To su neki sitni gušti kojima tu i tamo posvetimo pažnju, a sudeći po reakcijama kupaca mogli bi se time još ozbiljnije pozabaviti.